عاملی، استاندار اردبیل گفت: فرصت های بزرگ اشتغالزایی برای استان با کسب و کارهای نوین و دانش بنیان رقم خواهد خورد.

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اردبیل مستعد ایجاد واحدهای بزرگ اقتصادی و صنعتی است و دولت نیز درصدد ارتقای شاخص های مهم اقتصادی در این استان مستعد است.

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نو برای اولین بار در استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: گره بزرگ اقتصاد عقیم در اردبیل با ورود سرمایه گذاران بزرگ بخش خصوصی باز می شود و ما درصدد ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی در اردبیل هستیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه فرصت های بزرگ اشتغالزایی برای استان با کسب و کارهای نوین و دانش بنیان رقم خواهد خورد، گفت: در هفته گذشته با حضور مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در اردبیل تفاهمنامه همکاری با این صندوق در راستای ایجاد اشتغال نوین در بستر صنایع خلاق به امضا رسید که امیدوریم براساس این تفاهمنامه ظرفیت های جدید و نوین اشتغال در اردبیل احیا شود.

عاملی تصریح کرد: با این تفاهمنامه سرمایه گذاری در کارهای نوین و در بستر دانش بنیان در استان عملیاتی شده که با ادامه حمایت از این نوع از اشتغال و تسهیل در روند اجرای آنها اردبیل یک گام به سمت صنایع نوین حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع برخی مغایرت ها در این حوزه راهکارهای عملیاتی برای حضور سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ما به سرمایه گذاران بزرگ بخش خصوصی پیشنهاد می کنیم تا با ورود به حوزه اشتغال در اردبیل اقدامات عملی را انجام دهند تا ظرفیت بالای اشتغالزایی موجود در اردبیل دچار تعلیق نشود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود حمایت دولت سیزدهم از اشتغال در استان های محروم را مهم ارزیابی و بیان کرد: دولت در راستای ارتقای شاخص های اقتصادی استان ها در تلاش است تا راهکارهای نوین را پیش پای سرمایه گذاران بگذارد تا از این رهگذر استان های فقیر و محروم بتوانند خود را به درجه ای پیشرفت در صنایع مختلف برسانند.

عاملی تصریح کرد: ما در این حوزه حمایت های بانک های عامل را طالب هستیم که امیدواریم در اردبیل نیز با توجه به منویات دولت بتوانیم در حوزه اشتغال و بکارگیری جوانان مستعد موفق عمل کنیم.

وی به وجود برخی مشکلات سیستمی در روند سرمایه گذاری ها در برخی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: با هوشیاری به موقع مدیران، می توان از ظرفیت های مختلف برای خروج واحد تولیدی از رکود که به دلایل سیستمی دچار تعلل شده است، اقدام کرد.

انتهای پیام/