به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین محسنی صبح چهارشنبه در آئین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی و ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به همت مسئولان استانی انجام شده و در راستای حفظ جایگاه و کرامت اجتماعی مجموعه دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین محسنی صبح چهارشنبه در آئین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی و ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به همت مسئولان استانی انجام شده و در راستای حفظ جایگاه و کرامت اجتماعی مجموعه دانشگاه فرهنگیان در اردبیل تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروهای متعهد در تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه فرهنگیان جز فاخرترین مجموعه و ارزشمندترین ارگان در کشور است و ضروری است همه ما برای تحقق اهداف و پیشرفت این مجموعه تلاش کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل تصریح کرد: در چند ماه گذشته و با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریتی دانشگاه فرهنگیان استان شاهد تحولات چشمگیری در زمینه تجهیز زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی و سراهای دانشجویی در پردیس‌ها و مرکز بوده ایم.

محسنی از تقویت و بروزرسانی و بهبود برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای ترم‌های آینده در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد تربیت نسل جدیدی از معلمانی باشیم که پرچمدار عزت و افتخار و ارزش در این سرزمین باشند.

در این مراسم عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز با پاسداشت جایگاه علم و معلمی اظهار کرد: معلمی و خدمت در عرصه تعلیم و تربیت یکی از باارزش ترین فعالیت هاست و این امر مهم نه تنها برای خود ما بلکه برای آیندگان نیز مثمرثمر خواهد بود.

سیدناصر اسحاقی بیان کرد: شغل معلمی انتخاب نیست بلکه یک توفیق الهی است و ما معلمان باید قدر این موهبت الهی را بدانند و شهیدان راه علم و دانش اندوزی را الگوی کار خود قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در پیشرفت جامعه اظهار کرد: سیستم تعلیم و تربیت باید در جامعه دارای جایگاه ویژه ای باشند.

کاظم دبیر با تاکید بر اینکه باید به سیستم‌های آموزشی بهای بیشتری داده شود، خاطرنشان کرد: توسعه یک کشور وابسته به پیشرفت آموزشی و بستر آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

وی همچنین تصریح کرد: معلم باید امام دانش آموز و جامعه باشد و آنچه به عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش آموز منتقل می‌شود.

دبیر گفت: مسئولیت آگاه کردن جامعه بر عهده معلم است و معلم باید نگاهش در تربیت نگاهی معنوی باشد و کرامت انسانی را مدنظر قرار دهد و با ایثار از داشته‌های خود انسان‌ها را تربیت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم در کنار شعرخوانی از اساتید، مدیران گروه، کارشناسان برتر آموزش، دانشجو معلمان برتر رتبه علمی و برگزیدگان دهمین جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر