سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: واحدهای تعریف شده برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ایجاد اشتغال در سطح بالا را دارد و امیدواریم با تحقق این امر شاهد رونق چهره اشتغال و اقتصاد اردبیل باشیم. وی با اشاره به اینکه […]

سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: واحدهای تعریف شده برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ایجاد اشتغال در سطح بالا را دارد و امیدواریم با تحقق این امر شاهد رونق چهره اشتغال و اقتصاد اردبیل باشیم.

وی با اشاره به اینکه وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه ویژه می تواند موتور محرکه اشتغال استان باشد، خاطرنشان کرد: ما با در نظر گرفتن مشوق های فراوان و ویژه درصدد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی نمین هستیم.

استاندار اردبیل به اعطای زمین رایگان برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی، طرح های معافیت گمرکی و … در این منطقه اشاره کرد و گفت: معافیت گمرکی تا سقف  ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده، قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه صدور مجوز ساخت و پایان کار بصورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین است.

عاملی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی طبق تعریف قانونی به محدوده جغرافیایی  مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری های نوین در امر تولید و توسعه منطقه ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ما در اردبیل نیازمند ایجاد اشتغال پایدار برای جذب و بکارگیری بیش از ۷۰ هزار نفر نیروی بیکار هستیم، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت هایی همچون شهرک ها و نواحی صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری می تواند فرصت های اشتغال پایدار را در استان مهیا کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و همچنین کم شدن تنگ نظری ها در حوزه های مدیریتی و اجرایی با مدیران دستگاه های مختلف نشست هایی را برگزار کردیم تا از آذرماه فرصت جذب سرمایه گذاری های کلان ر مناطق ویژه اقتصادی استان فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع