به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کلام‌الله صفری ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ که به منظور بررسی اقدامات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش در سطح مدارس بعد از تعطیلات نوروز یعنی از روز ۱۴ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کلام‌الله صفری ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ که به منظور بررسی اقدامات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش در سطح مدارس بعد از تعطیلات نوروز یعنی از روز ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری خواهد بود و دانش‌آموزان ملزم به شرکت در کلاس درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی تصریح کرد: سطح آموزش در ۲ سال گذشته دچار کاهش در کیفیت و کمیت شد و دانش‌آموزان نیز دچار افت تحصیلی شدند ولی با بازگشایی مدارس از نیمه فروردین، پویایی و نشاط به مدارس باز خواهد گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه شاد طی ۲ سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا موجب کاهش کیفیت آموزشی شده و فراگیری مهارت‌های مختلف به ویژه مهارت‌های زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی در بین دانش‌آموزان به شدت دچار اختلال شد.

صفری افزود: اولیا دغدغه‌ای برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشند چرا که بستر لازم برای شروع آموزش به صورت حضوری فراهم شده و مدیران مدارس آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین از دانش‌آموزان استان اردبیل خواست با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

صفری در ادامه از رؤسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل خواست تا تمهیدات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی، تأمین شرایط تهویه هوای کلاس‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار آموزش حضوری، آموزش غیر حضوری در شبکه شاد همچنان ادامه خواهد داشت.

صفری خواستار ایجاد آگاهی و اقناع معلمان و اولیای دانش‌آموزان شد و اضافه کرد: توسعه و ترویج سواد بهداشتی و شیوه‌های مقابله با ویروس کرونا باید در دستور کار مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اردبیل قرار گیرد و کمیته‌ای برای رصد نقاط قوت و ضعف در مسائل بهداشتی مدارس تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، رسانه‌ها و فضای مجازی برای ایجاد آگاهی در بین اولیا و دانش‌آموزان در امر نحوه مقابله با شیوع کرونا بیان کرد: برای ارتقا و توسعه سطح آموزش در استان باید از همه نیروهای توانمند و ظرفیت استان استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع