امام جمعه بیله‌سوار گفت: فرصت‌سوزی مسئولان در ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل در بیله‌سوار و پیگیری مشکلات و موانع این موضوع نابخشودنی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیله‌سوار ضمن هشدار جدی به مسئولین و نمایندگان استان در پی راه اندازی کریدور زنگزور و اتوبان آذربایجان و ارمنستان و حذف تدریجی نوار مرزی استان اردبیل با کشور آذربایجان، فرصت سوزی مسئولین در راستای ایجاد منطقه آزاد تجاری به مرکزیت بیله سوار را گناهی بزرگ و نابخشودنی دانست و تأخیر در اجرای این ابر پروژه و بزرگترین بنگاه اقتصاد مقاومتی را بزرگترین خسارت و زیان به استان اردبیل و شهرهای شمالی استان بویژه شهرستان مرزی بیله سوار دانست.

وی از رئیس دستگاه قضا و به ویژه دادستان کل کشور خواست به عنوان مدعی العموم در بحث منطقه آزاد تجاری در خصوص ترک فعل، بر این چالش استانی و منطقه‌ای وارد شده و موضوع را برای همیشه حل و فصل کنند.

امام جمعه بیله سوار ضمن دعوت مسئولین به ولایت پذیری و ولایتمداری در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، از سازمان‌های صیانتی و نظارتی خواست تا نسبت به رصد و ثبت رفتار و اعمال در سایه و پنهان مسئولان همت مضاعفی به خرج دهند.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیری جمعیت در ۱۵ سال آینده گفت: از اول انقلاب تا کنون این مسئله مهم مورد مغفول مانده بود که با درایت رهبری انقلاب و پیش بینی صحیح معظم له امید می‌رود با تمهید مقدمات لازم توسط مسئولین، جلوی پیری جمعیت گرفته شود.

وی با اشاره به رشد بی رویه بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در این منطقه مرزی گفت: مهاجرت هزاران بیکار این منطقه جهت اشتغال به استان‌های دیگر، شایسته مردم انقلابی و مرزدار شهرستان بیله سوار نیست و باید مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم، تدبیری اورژانسی و فوری نمایند تا بیشتر از این حق مردم ضایع نگردد.

خطیب جمعه بیله‌سوار ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به فیوضات و برکات فراوان ماه رجب پرداخت و گفت: ازدواج آسان و تسهیل کردن مقدمات ازدواج توسط والدین، مصداق عینی اعمال صالح و صدقه جاریه در همین ماه مبارک رجب است.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که به مناسبت فرارسیدن ۲۹ بهمن و قیام مردم تبریز با مردم این استان صحبت می‌کردند، گفت: اولین و مهم‌ترین تاکید معظم له استمرار انقلاب اسلامی است که به عنوان سند راهبری نظام است که باید در تمام حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و … هم توسط مردم و هم توسط مسئولین رعایت گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار افزود: استمرار انقلاب با استراتژی اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی نظام است و منشور اقتصاد مقاومتی همان توجه به ظرفیت آمایش سرزمینی و استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/