مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در ۳۰۰ روستا حکم بازنشستگی بیمه کشاورزی و روستاییان اهدا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا عبداللهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در عنبران سفلی اظهار کرد: ما امروز در نقطه صفر مرزی همزمان با هفته وحدت حاضر شدیم تا در جمع برادران اهل تسنن اعطای حکم بازنشستگی را برای تعدادی از بیمه‌شدگان اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در آستانه سفر رئیس جمهور در کنار صدور حکم بازنشستگی برای تعدادی از بیمه‌شدگان در بیش از ۳۰۰ روستای استان قرار است میز خدمت نیز در این مناطق دایر شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل به آمار بیمه‌شدگان و مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در سطح استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر مشمول بیمه هستند که ۱۴۵ هزار نفر از آنها در مناطق روستایی و عشایر و ۳۵ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

عبداللهی افزود: کشاورزان غیر ساکن نیز اعم از زنبورداران، فعالان صنایع دستی و قالیبافان مشمول این بیمه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر تا آخر شهریورماه امسال تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل درآمده است.

ضریب نفوذ بیمه در اردبیل ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور ۲۲ درصد و در استان اردبیل ۳۳ درصد است که ۱۱ درصد ضریب نفوذ ما بیشتر از آمار کشوری است.

عبداللهی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پوشش بیمه آحاد جامعه و متقاضیان وجود ندارد، بیان کرد: دولت دو برابر حق بیمه پرداختی خود روستاییان و عشایر، سهم خود را به این صندوق پرداخت می‌کند تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به این جامعه تلاشگر را شاهد باشیم.

وی شرط سنی را در پوشش بیمه‌ای ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: برای آقایان و خانم‌ها این شرط تفاوتی نداشته و با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در طول سال حتی به صورت اقساطی نیز در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی حق و حقوق بیمه قابل پرداخت است.

عبداللهی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از سال ۹۸ سهمیه تکلیفی استان از چهار هزار نفر در سال ۹۹ به بیش از پنج هزار و ۶۵۷ نفر رسید و سهمیه تکلیفی امسال بیمه نیز در استان هشت هزار و ۹۹۹ نفر اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با جهشی که در سه سال اخیر در پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر شاهد بودیم، تلاشمان بر این است تا در کانون‌های تولید و تلاش بتوانیم بهترین خدمات را برای جامعه مخاطب ارائه کنیم.

عبداللهی گفت: چهار هزار و ۱۲۱ نفر در حال حاضر از مزایای این صندوق اعم از کارافتاده، فوتی و بازنشسته بهره می‌برند که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد افزایش پیدا کند.

وی ارتقا کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای را به مراجعه‌کنندگان یادآور شد و افزود: استان اردبیل همواره جز استان‌های برتر در افزایش سهمیه ابلاغی و تکلیفی بوده به طوری که ما با حضور در مناطق روستایی به عنوان کانون‌های تولید و تلاش سعی کردیم تا در خدمت فعالان این عرصه بوده و پشتیبان آنها در حوزه بیمه‌ای باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل خاطر نشان کرد: اعضای بیمه روستایی، عشایری از مزایای همسان‌سازی در سال گذشته بهره‌مند شدند و همچنان ثمرات و نتایج این کار را در دریافتی بازنشستگان شاهد هستیم.

عبداللهی بیشترین ضریب نفوذ بیمه روستایی و عشایری را مربوط به مشگین‌شهر و کمترین ضریب نفوذ را متعلق به گرمی و خلخال اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ کارگزاری در استان خدماتی را به جامعه هدف این بیمه ارائه می‌کنند که قرار است پنج کارگزاری جدید نیز فعالیتشان را در شهرها، روستاها و بخش‌های بزرگ ادامه دهند که در مجموع ۵۰ کارگزاری در این زمینه به بیمه‌شدگان ارائه خدمات خواهند کرد.

انتهای پیام/