به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، علی محمدیان اردی شامگاه دوشنبه در جریان اعزام یازدهمین بیمار مرگ مغزی از اردبیل اظهار کرد: زنده یاد بهنام ملک‌زاده مقدم ۴۷ ساله اهل و ساکن اردبیل به دنبال سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود. وی تصریح کرد: بیمار در مراجعه اولیه با […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، علی محمدیان اردی شامگاه دوشنبه در جریان اعزام یازدهمین بیمار مرگ مغزی از اردبیل اظهار کرد: زنده یاد بهنام ملک‌زاده مقدم ۴۷ ساله اهل و ساکن اردبیل به دنبال سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود.

وی تصریح کرد: بیمار در مراجعه اولیه با تشخیص خونریزی مغزی در بخش آی.سی.یو جراحی اعصاب بیمارستان فاطمی بستری شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: علی‌رغم مراقبت‌های درمانی، وجود علایم مرگ مغزی از ابتدای پذیرش در بیمارستان تشخیص و تأیید شده بود.

محمدیان اردی با بیان اینکه مرگ مغزی توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشخیص داده شده بود، افزود: با رضایت خانواده مرحوم ملک‌زاده مقدم، وی بامداد روز دوشنبه برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی ترویج فرهنگ اهدای عضو را نیازمند تلاش همگانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اهدای عضو، حسنه‌ای جاریه و باقیات صالحات برای زندگی اخروی کسانی است که می‌توانند با اهدای اعضای خود جان انسان‌ها را نجات دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ اهدای عضو با برنامه‌های مدون از سوی دانشگاه پیگیری می‌شود، بیان کرد: از هر سه هزار مرگ مغزی، تنها یک‌هزار نفر حاضر به اهدای عضو هستند که امیدواریم با کار فرهنگی در این زمینه شاهد اقبال عموم مردم از این کار خیر و خداپسندانه باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر