مدیرکل صدا وسیمای مرکز اردبیل گفت: تولید انیمیشن شهید مرحمت بالازاده در 572 دقیقه به عنوان طولانی‌ترین انیمیشن کشور در اردبیل شروع شده است.

علی ملااحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انیمیشن شهید مرحمت بالازاده در ۵۷۲ دقیقه به عنوان طولانی‌ترین انیمیشن کشور در اردبیل با هدف معرفی یکی از قهرمانان نوجوان هشت سال دفاع مقدس شروع شده است و تولید این انیمیشن از ۹ ماه پیش آغاز شده و در عرض سه سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم که با تولید این مجموعه و پخش آن گام مثبتی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین دلاورمردی‌های نوجوانانی همچون شهید مرحمت بالازاده در هشت سال دفاع مقدس و مبارزه حق علیه باطل برداریم.

مدیر کل صداو سیمای مرکز اردبیل با اشاره به برگزاری بیست‌وسومیندوره جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در اردبیل بیان کرد:  بیست‌وسومین دوره جشواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها در سال آتی در اردبیل برگزار می‌شود که این جشنواره به عنوان یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور است که اجرای آن از سال ۷۲ آغاز شده است.

ملااحمدی ادامه داد: در این دوره از جشنواره آثاری در ۷ کمیسیون صدا، سیما، خبر، موسیقی، پژوهش، فضای مجازی و بین‌الملل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به نفرات برتر هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در استان اردبیل یک کارگاه بزرگ آموزشی برای هنرمندان اردبیلی خواهد بود و حضو تمام هنرمندان در عرصه‌های مختلف در اردبیل فرصت مغتنمی برای هنرمندان اردبیلی برای استفاده از تجربیات آنان و آشنایی با سایر هنرمندان کشور است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل تشریح کرد: علاوه‌بر آن برگزاری این جشنواره در اردبیل فرصت مناسبی برای استان جهت معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اردبیل در عرصه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، هنری و .. در شبکه‌های استانی و سراسری بوده و در جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران از سایر مناطق کشور مؤثر خواهد بود.

ملااحمدی عنوان کرد: بخش سوم این جشنواره در هفته فرهنگی و هنری در تمام شهرستان‌ها به صورت زنده برای معرفی آیین و آداب و رسوم مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره اردبیل میزبان تعداد ۷۰۰ مهمان خواهد بود که برای میزبانی هرچه بهتر از این جشنواره ۱۴ کمیته تعیین شده و به دلیل برگزاری این جشنواره در اردبیل، سه تله فیلم، یک سریال ۲۶ قسمتی و ۵ برنامه مستند ویژه استان اردبیل تولید خواهد شد.

انتهای پیام/