یاسر عبداللهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اکثر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با انگیزه خدمت به همنوع خود در استان گام به این مسیر ارزشمند گذاشتند که ما تلاش می کنیم در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات و گرفتاری های آنها را برطرف کنیم. وی در مورد احداث کارخانه […]

یاسر عبداللهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: اکثر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با انگیزه خدمت به همنوع خود در استان گام به این مسیر ارزشمند گذاشتند که ما تلاش می کنیم در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات و گرفتاری های آنها را برطرف کنیم.

وی در مورد احداث کارخانه روغن‌کشی در اردبیل با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید محصول با کیفیت در طول سال تصریح کرد: قرار است سویا، کلزا و سایر مواد اولیه این کارخانه از طریق زارعین منطقه تأمین شود تا با راه‌اندازی خط تولید و همچنین سیلو و انبار ذخیره‌سازی این واحد تولیدی در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری سازنده این طرح عظیم خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان آورده سرمایه‌گذار است و ما قول دادیم تا برای طرح توسعه زمین مورد نیاز را تأمین و مشکل آب این واحد تولیدی را نیز رفع کنیم.

عبداللهی با اشاره به بازدید از انبار سرد فنی محصولات کشاورزی در اردبیل افزود: این پروژه در سال‌های اخیر به صورت کند به پیش رفته و تلاش بر این است تا با پرداخت تسهیلات ۷۰ میلیارد تومانی از طریق بانک کشاورزی این مجموعه که انبارداری، سورتینگ، بسته‌بندی و بارانداز محصولات کشاورزی را عهده‌دار خواهد بود، ‌ به سرانجام رسیده و امکان نگهداری و عرضه تره‌بار و سبزی را با کیفیت مناسب پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف انجام دهد.

معاون استاندار اردبیل همچنین به سد پیله‌سحران با ظرفیت نهایی ۷ میلیون متر مکعب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲ میلیون متر مکعب آب در این سد مخزنی تأمین آب کشاورزان ذخیره‌سازی شده تا با اجرای خط انتقال اراضی کمی آباد، رضی آباد، نیار و آقبلاغ در فصل زراعی تأمین آب شوند.

انتهای پیام/

منبع