مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گرمی از هزینه 106 میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر مسکن محرومین در این شهرستان خبر داد.

صمداله سعیدی، مدیر کمیته امداد گرمی در گفتگو با خبرنگار آذرمغان در تشریح اقدامات صورت گرفته در رابطه با نهضت خدمت مسکن در این شهرستان، اظهار کرد:  با عنایت به اینکه سال ۱۴۰۰ حسب دستور رئیس محترم کمیته امداد و تاکید ات مدیرکل محترم استان سال نهضت خدمت مسکن نامیده شده است؛ درهمین راستا کمیته امداد اداره گرمی در خصوص تامین مسکن و سرپناه برای محرومین اقدام به تفاهم نامه همکاری مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیادعلوی، شرکت صنعتی گلرنگ، خیرین و نیکوکاران مسکن ساز نموده است؛ تا محرومین از نعمت مسکن برخوردار و خانواده‌ای بدون سرپناه نماند.

 

 

وی از احداث ۶۰ مورد مسکن محرومین از طریق تفاهم نامه همکاری مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: ۱۰ مورد نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این طرح ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض از طرف بنیاد مسکن و مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام صفر درصد از امداد پرداخت شده است.

سعیدی با بیان اینکه در تفاهم نامه همکاری مشترک با بنیاد مستضعفان ۱۲ مورد مسکن اجرا و ۳۵ مورد نیز در دست اقدام است؛ بیان کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام از طرف بنیاد مسکن و مبلغ ۳۵ میلیون تومان بلاعوض و تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام صفر درصد از طرف امداد و مبلغ ۴۵ میلیون تومان بلاعوض از جانب بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه همکاری مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومین، ۲۴ مورد در مرحله مقدماتی و تهیه کروکی است که ۶۰ میلیون تومان بلاعوض و با کل کار انجام یافته توسط گروه جهادی امورات بنایی و کارگری از صفر تا صد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

 

 

مدیر کمیته امداد گرمی ادامه داد: احداث ۱۲ مورد مسکن از طریق تفاهم همکاری مشترک با انجمن خیرین مسکن ساز در دست اقدام است که در این تفاهم‌نامه مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض از طرف بنیاد مسکن و سرانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف بنیاد مستضعفان و سرانه مبلغ ۶۰ میلیون تومان از طرف امداد در نظر و ۷۵ درصد مبلغ فوق به حساب انجمن خیرین واریز گردیده است.

وی احداث ۳ مورد مسکن از طریق تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت صنعتی گلرنگ را از دیگر اقدامان این نهاد عنوان کرد و افزود: در این تفاهم نامه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض از طرف شرکت صنعتی گلرنگ و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون وام صفر درصد از جانب امداد در نظر گرفته شده است.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرمی تعمیر ۲۴ مسکن با مبلغ۱۲۰ میلیون تومان و ساخت سرویس و حمام و لوله کشی گاز به تعداد ۴۰ مورد با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای محرومیت زدایی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای انتقال روستای مرزی پیله درق هم برای تعداد ۱۲ خانوار با وام بنیاد مسکن به مبلغ سرانه ۲۰ میلیون تومان و بلاعوض ۸ میلیون تومان و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و وام امداد ما کار تقریبا تمام شده اما در معیت مسئولین و فرماندار محترم به شرطی که اقدام به مهاجرت کنند؛ مبلغ پنج میلیون تومان برای هر کدام لوله کشی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مریم صدیقی