به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسین قدیمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۳۵ مگاوات به برق مصرفی بخش صنعت و ۲۰ هزار مشترک جدید به مجموع مشترکان برق استان در یک سال اخیر افزوده شده است. وی تصریح کرد: سال گذشته مصرف برق خانگی هفت درصد و بخش کشاورزی ۱۰ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسین قدیمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۳۵ مگاوات به برق مصرفی بخش صنعت و ۲۰ هزار مشترک جدید به مجموع مشترکان برق استان در یک سال اخیر افزوده شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته مصرف برق خانگی هفت درصد و بخش کشاورزی ۱۰ درصد افزایش یافته و بر همین اساس ما الگوهای برق مصرفی را برای بخش خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از ارائه بسته تشویقی برای صنعتگران در مدیریت صحیح برق خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان بسته تشویقی برای صنعتگران در سال جاری پرداخت خواهد شد که این میزان پرداختی در سال گذشته در مجموع دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

قدیمی از امضای تفاهم نامه با یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان به نیت تعدیل انرژی خبر داد و افزود: ساعات اوج مصرف ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر است که در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی کشاورزان و صنعتگران در این ساعات، مابقی ساعات مصرف با نرخ بسیار پایین مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

برق بیمارستان‌ها و مدارس قطع نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر ضرورت بر خاموشی باشد، ما در بیمارستان‌ها و واحدهای آموزشی به دلایل شرایط کرونایی و امتحانات پایان سال قطعی را در این فضاهای مهم شاهد نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر با مدیریت همشهریان در مصرف بهینه برق ما کمترین خاموشی‌ها را شاهد بودیم و از ادارات می‌خواهیم نسبت به خرید ژنراتور اقدام کنند تا در خاموشی از ذخیره برق استفاده کنند.

قدیمی به اعلام قطعی‌های برق در ماه‌های پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: از طریق سامانه برق من هموطنان می‌توانند در جریان برنامه خاموشی در طول هفته قرار گیرند.

وی به عوامل و عناصر مختلف افزایش برق مصرفی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: در مجموع بر اساس اعلام شرکت توانیر ۲۰ درصد مصرف برق در کشور و به تبع آن در استان اردبیل افزایش یافته است.

قدیمی اظهار کرد: هر درجه افزایش دمای هوا به مصرف یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات برق منجر می‌شود که با توجه به خشکسالی و افزایش دما ما با فعالیت زودهنگام چاه‌های آب و پمپاژ آن و همچنین استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش تولید نیروگاه‌های آبی روبه‌رو هستیم.

وی به فصل تعمیر نیروگاه‌ها و همچنین استفاده نابجا از دستگاه‌های رمز ارز اشاره کرد و افزود: برآورد شرکت توانیر برق مصرفی دو هزار مگاواتی رمز ارزها در کشور است که معادل پنج برابر برق مصرفی در این استان می‌باشد.

جایزه ۲۰ میلیون تومانی برای گزارش‌دهندگان از فعالیت رمز ارزها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر بیش از یک‌هزار و ۴۳۰ دستگاه رمز ارز در استان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

قدیمی اضافه کرد: ما به هموطنان اعلام می‌کنیم از طریق سامانه ۱۲۱ و به صورت ناشناس می‌توانند از فعالیت دستگاه‌های رمز ارز در سطح استان گزارش دهند.

وی به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای گزارش‌دهندگان خبر داد و بیان کرد: در استان اردبیل به هیچ دستگاه رمز ارز مجوز قانونی صادر نشده و فعالیت همه آنها غیرقانونی است.

انتهای پیام/

منبع