به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر چهارشنبه در دیدار ائمه جمعه استان اردبیل که با محوریت مصرف بهینه برق، آب و سایر انرژی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: انرژی در کشورمان ارزان‌تر از سایر مناطق دنیا است و ما باید قدر این انرژی پاک و ارزشمند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر چهارشنبه در دیدار ائمه جمعه استان اردبیل که با محوریت مصرف بهینه برق، آب و سایر انرژی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: انرژی در کشورمان ارزان‌تر از سایر مناطق دنیا است و ما باید قدر این انرژی پاک و ارزشمند را اعم از برق، آب، گاز و… بدانیم.

وی با قدردانی از تلاش توزیع برق استان در برق رسانی به دورافتاده‌ترین مناطق روستایی و عشایری تصریح کرد: این امر نشان از همت مسئولان نظام اسلامی و دلسوزی آنها برای آحاد جامعه است تا بستر خدمت بی منت را مهیا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در کنار برق رسانی به صد درصد شهروندان و ۹۹ درصد روستاییان و جامعه عشایری، تبدیل سیم‌های مسی برای جلوگیری از سرقت احتمالی به کابل‌های خودنگهدار از دیگر اقدامات ارزشمندی است که برق استان اردبیل در اولویت قرار داده است.

آیت الله عاملی به نزدیکی فصل تابستان و ضرورت مصرف بهینه انرژی اعم از آب، برق و گاز اشاره کرد و افزود: امیدواریم رعایت الگوهای مصرف درست و بهینه زمینه پایداری این انرژی‌ها را در فصل گرما فراهم کند.

وی از ائمه جمعه و جماعات خواست تا در دیدارها و گفت و گوهای مردمی مسائل مصرف درست انرژی‌ها را گوشزد کرده و از آحاد جامعه بخواهند تا با مصرف درست این انرژی‌ها چهره‌ای شایسته از فرهنگ، هویت و تمدن این کشور را به نمایش بگذارند.

در این مراسم مدیرعامل توزیع برق اردبیل نیز خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد مصرف برق در استان اردبیل مربوط به مصارف خانگی است و این مصرف باید درست مدیریت شود.

حسین قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۲۷ درصد برق مصرفی در بخش صنعت است که این میزان مصرف نشان از رشد صنعتی و توجه جدی به تولید، اشتغال و کارآفرینی در استان است.

وی بیان کرد: ما به روزهای اوج مصرف نزدیک می‌شویم و باید در این شرایط حساس با رعایت الگوهای صرفه جویی زمینه به حداقل رساندن خاموشی‌ها را مهیا کنیم.

مدیرعامل توزیع برق اردبیل ادامه داد: در این فصل ما با ناترازی تولید و مصرف روبه رو هستیم و با توجه به پایین بودن قیمت قبوض برق مصرفی هموطنان مشوق‌هایی نیز برای کم مصرف‌ها اعمال می‌شود تا همچنان گروه‌های مختلف جامعه در مصرف برق الگوهای ارائه شده را به دقت رعایت کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر