بهروز پورسلیمان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تهیه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری حرکت شایسته در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و تسریع در فرآیند صدور مجوزها است که امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاران داخلی، فعالان خارجی در این حوزه بتوانند از این سامانه استفاده کنند. وی تصریح کرد: متأسفانه در قانون اساسی […]

بهروز پورسلیمان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تهیه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری حرکت شایسته در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و تسریع در فرآیند صدور مجوزها است که امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاران داخلی، فعالان خارجی در این حوزه بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در قانون اساسی کشور چندان اهمیت و بهایی به سرمایه‌گذاری‌های خارجی داده نشده در حالی که حضور سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند منافع بیشتر و سودآوری کلانی را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل دلایل متعدد برای بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران خارجی را برای حضور در استان‌های مختلف یادآور شد و گفت: جابجایی ارز و انتقال آن یکی از اصلی‌ترین این دغدغه‌هاست که عمده سرمایه‌گذاران را زمین‌گیر کرده است.

پورسلیمان افزود: باید دولت تدبیری بیندیشد تا سرمایه‌گذاران خارجی، تجار و بازرگانان در انتقال ارز به داخل و خارج از کشور مانعی نداشته باشند و به راحتی این کار به سرانجام برسد.

وی ضرورت بارگذاری اطلاعات دقیق و درست برای استفاده سرمایه‌گذاران خارجی را از اطلس سرمایه‌گذاری یادآور شد و خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که این نسخه اپلیکیشن ۲ زبانه طراحی شده و سرمایه‌گذاران خارجی و بین‌المللی به راحتی می‌توانند اطلاعات خود را احصا کرده و بر اساس آن شرایط سرمایه‌گذاری را مهیا کنند.

پورسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا کمیته فنی در قالب این سامانه اطلاعات ارائه شده را مورد بازبینی قرار داده و بارگذاری اطلاعات به صورت مستند و دقیق انجام شود تا امکان سرمایه‌گذاری و پایش دقیق اطلاعات فراهم آید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود تا یک ماه آینده این سامانه فعالیت خود را با به روزرسانی اطلاعات آغاز کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با مراجعه به این سامانه در کنار بررسی و تحلیل شرایط سرمایه‌گذاری خود در روی نقشه استان، از مشوق‌ها و حمایت‌های در نظر گرفته شده نیز آگاهی کسب کنند.

انتهای پیام/

منبع