به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: حضور معنادار مردم در عرصه انتخابات تکلیف را برای همه مدیران و مسئولان مشخص کرد تا بی‌وقفه در حل مشکلات جامعه به ویژه رفع دغدغه‌های اساسی مردم گام‌های اساسی برداشته شود. وی ضرورت احصا و ابلاغ ظرفیت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: حضور معنادار مردم در عرصه انتخابات تکلیف را برای همه مدیران و مسئولان مشخص کرد تا بی‌وقفه در حل مشکلات جامعه به ویژه رفع دغدغه‌های اساسی مردم گام‌های اساسی برداشته شود.

وی ضرورت احصا و ابلاغ ظرفیت‌های بودجه سال ۱۴۰۰ را از سوی سازمان برنامه و بودجه در استان یادآور شد و تصریح کرد: در حالی برنامه هفتم توسعه در دولت آینده و مجلس مورد بررسی و تدوین قرار خواهد گرفت که بهتر است از هم اکنون مدیران استان پیشنهادات و درخواست‌های خود را برای تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از آب شرب به عنوان چالش اساسی جوامع و بحران جدی کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: ما در استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل با چالش جدی و حتی بحران در سال‌های آینده در این بخش روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که آبی برای تأمین نیاز کشاورزان وجود ندارد و حتی در تأمین منابع شرب نیز با چالش و خطری جدی روبه‌رو هستیم.

بدری به کیفیت پایین آب شرب در برخی از مناطق به دنبال حفر چاه و استفاده نامناسب از این منابع را یادآور شد و افزود: در حالی که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی می‌شود، ما در این استان قادر نیستیم آب ارس و قزل‌اوزن را به اردبیل منتقل کنیم.

وی با انتقاد شدید از مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل در غفلت و بی‌توجهی به انتقال آب فرامنطقه‌ای به شهر اردبیل خاطر نشان کرد: معلوم نیست مدیران این مجموعه در چه تفکری هستند که تاکنون اقدامی عملی برای انتقال آب از ارس و قزل‌اوزن به اردبیل در تأمین شرب و حتی صنعت انجام نشده است.

بدری به شاخص‌های توزیع اعتبارات و ضرورت بازنگری در این موضوع را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و اضافه کرد: این شاخص‌ها باید شفاف و روشن اعلام شود تا هیچ فرماندار و مدیری دچار دل چرکینی نشود.

نماینده ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: سفر رئیس جمهور در سال ۹۸ به استان اردبیل بسیار محترم بود که از محل این منابع و همچنین سفر مدیران بانک‌ها به استان اعتبارات خوبی در حوزه پروژه‌های زیربنایی اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بانک‌ها برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل، نمین، پایاب سد گیوی و محور کلور – درام و اردبیل – سرچم و همچنین آب شرب روستایی در گرمی و مشگین‌شهر منابع خوبی را اختصاص دادند و بانک ملی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را برای راه آهن اختصاص داد.

بدری از رایزنی با بانک رفاه برای تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌های خوبی فراهم شده تا از توان مالی بانک‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود.

وی گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس و با اصلاح ردیف‌های اعتباری برای توسعه بزرگراهی در استان تا ۷۵۰ کیلومتر منابع ملی پیش‌بینی شده است.

بدری نمونه اصلاح ردیف بودجه‌ای را اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد اعلام کرد و افزود: این پروژه تا ۴۲۵ کیلومتر تا خط مرزی پارس‌آباد ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین قرار است راه آهن بستان‌آباد – سراب به اردبیل تکمیل شده و از این طریق با اصلاح ردیف بودجه‌ای منابع مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

بدری با انتقاد از حذف نام انگوت از ردیف اعتبارات ملی برای تکمیل تصفیه‌خانه این شهرستان اضافه کرد: برای آب روستایی ۴۳۸ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ منابع پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای راه روستایی نیز ۱۱۲ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده تا هر چه سریع‌تر با توزیع اعتبارات و مبادله موافقتنامه‌ها منابع مورد نیاز جذب شود.

وی عملکرد دولت را در سطح استان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما با عملکرد دولت در سطح ملی کاری نداریم اما عملکرد دولت در استان اردبیل به ویژه توجه به پروژه‌های زیربنایی و کارهای شاخص ارزشمند و ماندگار است.

انتهای پیام/

منبع