علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور ما پیگیری‌های لازم را در جذب اعتبارات و منابع سفر انجام دادیم تا از محل سفر رئیس جمهور منابع مورد نیاز جذب استان شود. وی تصریح کرد: قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا و ۸ هزار […]

علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور ما پیگیری‌های لازم را در جذب اعتبارات و منابع سفر انجام دادیم تا از محل سفر رئیس جمهور منابع مورد نیاز جذب استان شود.

وی تصریح کرد: قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا و ۸ هزار میلیارد تومان نیز اعتبارات عمرانی در ۲ سال آینده به استان اختصاص پیدا کند تا طرح‌های متعدد زیربنایی در استان به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری ۲۵۱ میلیارد تومانی برای تأمین برق مورد نیاز استان در افق ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: در کنار تأمین برق، بیشترین پیگیری ما از طریق وزارت نیرو و تکمیل سدهای نیمه‌تمام و آبرسانی به روستاهای مختلف است که از سد ارس باید سهم استان که یک میلیارد مکعب تعریف شده، به شکل کامل اختصاص یافته تا سایر کشورها بیشترین بهره را از این رود بین‌المللی نداشته باشند.

نیکزاد از فعال شدن دیپلماسی سیاسی و آبی در اعتراض به سدسازی‌های عظیم در ترکیه برای انتقال آب ارس خبر داد و افزود: در جنوب استان نیز سد کوثر در مرحله تکمیل است و قرار شده برای ۱۰ سال آینده از طریق قزل‌اوزن آب پایدار به اردبیل انتقال داده شود.

وی در مورد فاضلاب و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این طرح عظیم در سطح استان خاطر نشان کرد: در کنار پیگیری‌های لازم برای اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب قرار شده برای تأمین آب شهرها و روستاها تا ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق نیز ۲۵۰ میلیارد تومان منابع تأمین شود.

نیکزاد ضرورت پیگیری لازم برای تأمین آب مورد نیاز از حوزه آبریز استان‌های همجوار را یادآور شد و اضافه کرد: در هفته جاری مجمع نمایندگان استان نشستی را با وزیر نفت انجام می‌دهند تا ۲ موضوع اساسی پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتقال گاز با لوله سی. ان. چی از طریق سرچم به استان اردبیل و انتقال فرآورده‌های نفتی و گاز از طریق خط لوله سراب به اردبیل مورد توجه است که با دستور وزیر نفت امیدواریم در این زمینه در سال‌های آینده اقدامات خوبی را برای گازرسانی و تأمین سوخت زمستانی هموطنان انجام دهیم.

نیکزاد اهمیت حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال برای ۷۰ هزار جوان بیکار این استان یادآور شد و ادامه داد: هر حرکتی در این زمینه مورد حمایت نمایندگان استان بوده و ما امیدواریم بخش عظیمی از هدف‌گذاری دولت در سال آینده به حفظ کرامت، حرمت هموطنان و تأمین مناسب معاش آنها منجر شود.

وی به بارش‌های سنگین برف در روزهای اخیر در استان اشاره کرد و گفت: باید مدیران پیش از این نسبت به رفع کسری در حوزه خدمات‌رسانی اقدام می‌کردند ولی قطعاً تلاش همه مسئولان بر این است تا وضعیت عادی در استان ایجاد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بارش رحمت الهی را جز جدانشدنی این دیار توصیف کرد و افزود: ما در سال‌های مختلف بارش‌های سنگین برف را در سطح شهر شاهد بودیم ولی مدیریت به نحوی انجام شده که نان و سایر مایحتاج مردم تأمین شود.

نیکزاد تصریح کرد: قطعاً در روزهای آینده با همکاری و مشارکت خود مردم وضعیت شهر و جاده‌ها بهبود خواهد یافت و ما برای سال‌های آینده باید در نوسازی ناوگان و رفع برخی از نقاط ضعف همت جدی و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع