به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام سید محمد سید سیاح پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی انتخابات در تراز گام دوم انقلاب در اردبیل اظهار کرد: انتخابات همواره در کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اکنون پس از بیانیه گام دوم انقلاب، انتخابات ۱۴۰۰، از تأثیر و بازتاب داخلی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام سید محمد سید سیاح پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی انتخابات در تراز گام دوم انقلاب در اردبیل اظهار کرد: انتخابات همواره در کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اکنون پس از بیانیه گام دوم انقلاب، انتخابات ۱۴۰۰، از تأثیر و بازتاب داخلی و خارجی بسیار مهمی برخوردار است.

وی انتخابات را عامل خنثی سازی تهدیدات دشمن و تحکیم وحدت و انسجام ملی عنوان کرد و گفت: ما بنا به تجربه‌ای که در ایام پس از انتخابات ۸۸ داریم، یقین کردیم که دشمن با تضعیف اتحاد و یکپارچگی مردم، تهدیدات خود را علیه کشورمان آغاز کرده و از فتنه ایجاد شده به نفع خود استفاده کرد که این امر از سوی کشورهای کوچک نیز علیه ایران انجام شد که اثرات آن تحریم، تا کنون نیز ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل، گفت: نخبگان و فرهیختگان جامعه باید این موارد را بیان کنند که سخت‌ترین تحریم‌ها بعد از سال ۸۸ به کشور ما تحمیل شد و این امر نشأت گرفته از اغتشاش و آب در آسیاب دشمن ریختن توسط معاندان نظام و جمهوری اسلامی است، که باید با بصیرت و آگاهی در مقابل این ترفندهای دشمن ایستاد.

حجت‌الاسلام سید سیاح، انتخابات را تضمین کننده امنیت ملی عنوان کرد و گفت: انتخابات عامل حفظ آبروی بین المللی جمهوری اسلامی ایران بوده و طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، رأی مردم هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، با کارآمدی نظام و حل مشکلات کشور ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: انتخابات به‌عنوان راه درمان دردهای جامعه و موسم تعیین سرنوشت کشور به تعبیر مقام معظم رهبری لیله القدر یک امت است و این حساسیت و اهمیت در خصوص انتخابات، عامل هراس دشمن از عزم همگانی و حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل، آسیب شناسی فضای انتخاباتی را اولویت مهم در اخلاقی سازی انتخابات عنوان کرد و گفت: در کشور ما بداخلاقی انتخاباتی کم و بیش وجود دارد که برای رفع این ناهنجاری، ابتدا باید آسیب شناسی انجام شده و عوامل آن را شناسایی و در رفع آن تلاش کرد.

وی مناظرات اخلاق مدار را از مهم‌ترین و مؤثرترین راه‌های ترویج اخلاق مداری در انتخابات برشمرد و افزود: کاندیداها با حضور در مناظرات، مردم را با افکار و اندیشه‌های خود آگاه می‌کنند لذا نحوه برخورد و نوع رفتار و گفتار کاندیدا، مبین شخصیت و اخلاق مداری وی بوده و باید در رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی و عرف جامعه دقت بیشتر داشته باشند.

کاندیداها از ایجاد دو قطبی پرهیز کنند

حجت‌الاسلام سید سیاح با بیان این واقعیت که مردم به شخص رأی نمی‌دهند بلکه به شعار رأی می‌دهند، خاطر نشان کرد: افراد شرکت کننده در انتخابات باید از بداخلاقی‌های انتخاباتی اعم از وعده‌های دروغین، افترا، ایجاد دوقطبی و غیبت و دیگر رذائل اخلاقی دوری کرده و با پرهیز از تخریب دیگر کاندیداها، فضای کاملاً سالم و بی تنش در انتخابات ایجاد کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل از حضور برخی کاندیداهای پوششی در انتخابات اشاره کرد و گفت: در بین کاندیداهای انتخاباتی، عده‌ای در قالب کاندیدای پوششی حضور داشته که تا آخر انتخابات نمی‌مانند و صرفاً برای تخریب دیگر کاندیداها وارد میدان می‌شوند که در این میان بصیرت افزایی و روشنگری از سوی فعالان فرهنگی و تبلیغی در راستای آگاهی بخشی به مردم بسیار لازم و ضروری است.

وی با انتقاد از بی بند باری و رها بودن فضای مجازی، انتخابات و تلاش برای انتخاب اصلح را راهی برای درمان این درد فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب انتخابات را راه علاج دردهای مزمن جامعه عنوان کردند که از جمله این مشکلات و درد جامعه، رها و بی ضابطه بودن فضای مجازی است که باید در چارچوب نظم و امنیت فعالیت کند.

حجت‌الاسلام سید سیاح، شبکه‌های معاند را بزرگترین مروج بداخلاقی و ناهنجاری در فضای مجازی برشمرد و افزود: صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید با حضور فعال و همکاری مستمر با رسانه، صدا و سیما و فضای مجازی، راه را بر اجرای نقشه شوم دشمنان در ترویج ناامیدی و کاستن شور و اشتیاق انتخاباتی ببندند و با شفاف سازی اهداف و ثمره انتخاب اصلح، به امید آفرینی در بین مردم بپردازند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل، علمای اخلاق را نیاز مهم فرهنگی در آستانه انتخابات عنوان کرد و گفت: کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرند باید در جلسه اخلاق سخنرانی علمای اندیشمند حضور یافته و خود را ملزم به رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی در فعالیت‌های انتخاباتی بدانند.

وی گفت: نخبگان باید در زمینه انتخابات به وظیفه خود عمل کرده و شبهاتی که در ذهن مردم ایجاد شده را رفع و در تبیین اهمیت انتخاب اصلح از نظر قرآن و دیدگاه مقام معظم رهبری تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع