امام جمعه شهرستان نیر گفت: بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان و برای رسانه‌ها، حضرت سیدالشهدا است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه اهل تقوا با هوای نفس مبارزه می‌کنند اظهار کرد: مردم، مسئولان، و نخبگان جامعه بدانند که امام حسین (ع) برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با خودپرستی قیام کرد.

وی با بیان اینکه ما باید به مردم درس عشق بدهیم گفت: عشق به اهل بیت(ع)، عشق به مردم، عشق به خدمت گذاری، عشق مبارزه با منافع شخصی، عشق مردم داری و مبارزه با فساد است.

خطیب جمعه نیر از عقلانیت و عدالت به عنوان محور قیام کربلا نام برد و با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ورود به ماه محرم آغاز می‌شود چراکه فلسفه قیام امام حسین (ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است لذا امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در واقع شعبه‌ای از جهاد فی سبیل الله به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام نعمتی به الگوی اجرای امر به معروف نیز اشاره کرد و گفت: بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان و برای رسانه‌ها، حضرت سیدالشهدا است که مداحان و مبلغان باید به جای پرداختن به حواشی و حرف‌های احساسی در مجالس عزاداری از اهداف غایی قیام امام حسین (ع) به مردم بگویند.

وی به توطئه‌های دشمنان در آستانه عزاداری ماه محرم اشاره و اضافه کرد: معنویت، سلامت، معیشت، رفاه طلبی از جمله گذرگاه‌های توطئه دشمنان در این ماه است.

امام جمعه نیر همچنین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در قیام خود از عنصر منطق و عقل، عزت و حماسه، محبت و عاطفه برای مبارزه با طاغوت بهره گرفت و لازم است دوگانه سازی کاذب سلامت و معنویت به بهانه کرونا محکوم به شکست باشد.

حجت‌الاسلام نعمتی با بیان اینکه مجالس حضوری عزاداری حضرت سیدالشهدا جایگزین ندارد، گفت: آئین عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) نماد وفاق ملی است بنابراین مذهبیون با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و همکاری‌های لازم بین نهادهای تبلیغی و ستاد کرونا عقلانیت دینی و انقلابی را نمایش بگذاریم.

شعار مردمی بودن در واقعیت هم باید محقق شود

خطیب جمعه نیر همچنین به تنفیذ ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: حکم تنفیذ ریاست جمهوری در واقع تنفیذ خدمت به مردم، مبارزه با فساد، نماد مطالبات امام و امت است و خدمت به محرومان و مستضعفان مستلزم تلاش شبانه روزی و جهادی است به طوری که غلبه بر کمبودها و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و مبارزه مستمر با فساد و رانت خواری و ویژه خوارانی از جمله مطالبه مردم در انتخاب رئیس جمهور بود.

حجت‌الاسلام نعمتی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید کابینه تحول گرا و اهل ریسک معرفی کند، گفت: کابینه‌ای که شهامت برداشتن گام‌های بلند برای حل مشکلات کشور را داشته باشد می‌تواند انقلابی عمل کرده و به مردم خدمت کند.

وی در ادامه سخنان خود از مسئولان امنیتی در مبارزه با رانت خواری و فساد در شهرستان قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان امنیتی و قضائی به صورت خاص و ویژه با رانت خواری و فساد به مبارزه خود ادامه دهند.

امام جمعه نیر با بیان اینکه طبق شنیده‌ها عده‌ای در ادارات می‌چرخند و با تهدید و تطمیع مسئولان به ابقاء و عزل در مسئولیت هایشان از آنها اقدام به اخاذی می‌کنند. که اگر این موضوع در حد حرف هم باشد خیلی خطرناک است و شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی به روز نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی مواظب باشند به نام شفافیت سو ظن و بدگمانی را در جامعه ترویج نکنند حرف‌های نادرست غفلت افزای دشمنان را منتشر نکنند و می‌بایست با آسیب شناسی بدون غرض برای اصلاح جامعه و ایجاد حکمرانی اسلامی تلاش کنند.

خطیب جمعه نیر همچنین به ۱۸ مردادماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: اگر مدافعان حرم، رزمندگان و جانبازان مدافع حرم نبودند امروز این امنیت و آرامش را نداشتیم در واقع شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند.

حجت‌الاسلام نعمتی به آغاز کار شوراهای اسلامی اشاره و عنوان کرد: شوراها در انتخاب شهردار و دهیار دقت کنند و بر اساس حق عدالت عمل کنند چرا که مردم در مناطق شهری و روستایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند که برطرف‌سازی آن نیازمند روحیه جهادی و ثابت قدمی است.

وی با اشاره به ایجاد رانت در انتخاب دهیاران در روستاها گفت: از مسئولان امنیتی می‌خواهم مانع ایجاد رانت در انتخاب دهیاران شوند.

به گفته امام جمعه نیر اهالی روستای شیران با هزینه شخصی خودشان با مجوز رسمی مسئولان شهرستان از چشمه گرگر اقدام به آب رسانی به روستای خودشان کردند روستای شیران با ۱۱ شهید و همجواری با فراوان و سد یامچی شایسته نیست بدون آب باشد.

انتهای پیام/