به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه نماز عید سعید فطر در شهیدگاه اردبیل اظهار کرد: نماز عید فطر دارای ۲ جنبه عبادی و اجتماعی است تا مسلمانان با گردهمایی و تجمع خود عزت و صلابت خود را به دنیا نشان دهند. وی تصریح کرد: عید فطر منصب امام است […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه نماز عید سعید فطر در شهیدگاه اردبیل اظهار کرد: نماز عید فطر دارای ۲ جنبه عبادی و اجتماعی است تا مسلمانان با گردهمایی و تجمع خود عزت و صلابت خود را به دنیا نشان دهند.

وی تصریح کرد: عید فطر منصب امام است و این عید متعلق به امام مسلمین است تا با اجتماع مسلمانان آنها را به سمت عزت واقعی سوق دهد که متأسفانه امروز شاهد به ذلت افتادن بسیاری از کشورها و مسلمانان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ضروری است تا با حفظ حاکمیت ملی و اقتدار سیاسی در عرصه‌های مختلف جهان اسلام عظمت خود را به دست آورده و سرنوشت و مقدرات خود را به دست آمریکا و مزدوران منطقه‌ای نسپارند.

آیت‌الله عاملی افزود: آمریکا علاقه‌مند است تا کشورهای اسلامی منطقه دست در دست رژیم غاصب صهیونیستی گذاشته تا روز به روز منافع آنها را به غارت ببرند در حالی که تنها کشور با اقتدار منطقه جمهوری اسلامی ایران است که جز در برابر قدرت الهی در مقابل هیچ قدرت دیگر رکوع نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دعای قنوت عید فطر از خداوند عزت، بزرگی، مغفرت، تقوا و ذخیره معنوی می‌خواهیم که همه اینها مقدمه اقتدار امت اسلامی است و ضروری است با حفظ انسجام به سمت صلابت و اقتدار مضاعف حرکت کنیم.

آیت‌الله عاملی از نماز عید فطر و نمازهای جماعت و جمعه به عنوان شعائر الهی یاد کرد و ادامه داد: در کنار این نمازها کنگره حج، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را نشان می‌دهد که ضروری است در این اقدام و حرکت ارزشمند نیز زمینه صلابت مسلمانان فراهم آید.

وی پرداخت زکات فطریه و دستگیری از فقرا را به مؤمنان و نمازگزاران توصیه کرد و گفت: آنهایی که حرمت ماه مبارک رمضان را با روزه‌داری و عبادت حفظ کردند، به اندازه ابدیت سیر شده و آنهایی که از این سفره بی‌نصیب شدند، همواره گرسنه می‌مانند.

آیت‌الله عاملی ریشه عید فطر و ازها و برپایی نماز آن را در فضای آزاد فلسفه شباهت این روزها به قیامت توصیف کرد و افزود: عید فطر و ازها شبیه‌ترین روز به قیامت است چرا که در این روز امت یا به بهشت می‌روند یا با اعمال قبیح خود راهی جهنم می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز عید فطر یوم‌الجایزه، یوم‌الرحمه و مرحمه است، خاطرنشان کرد: عید فطر، عید بازگشت به فطرت اولیه است تا انسان با قلبی طاهر و پاک استقامت در راه معنویت را آغاز کند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این روز خداوند متعال چک سفیدی به مؤمنان می‌بخشد تا کار خود را از نو شروع کنند و سه مدال ارزشمند این روز جلب رضایت الهی و استیناف پرونده و دادن چک سفید است که امیدواریم مؤمنان در ایام بعد رمضان با بد خرجی معنویت خود را هدر ندهند.

وی ضیافت‌الله را مقدمه لقاءالله توصیف کرد و ادامه داد: تا رسیدن به عید ازها باید مراقبت لازم از اعمال انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، نماز عید سعید فطر علاوه بر شهر اردبیل که در محوطه شهیدگاه اردبیل با حضور گسترده مؤمنان برگزار شد، در سایر شهرهای استان اردبیل نیز با شکوه هر چه تمامتر اقامه شد.

انتهای پیام/

منبع