به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: دیروز توفیق دیدار با رئیس جمهور را داشتم موضوع راه‌آهن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: دیروز توفیق دیدار با رئیس جمهور را داشتم موضوع راه‌آهن را مطرح کردم و گلایه از اینکه کارهای مهم و عمده راه آهن تمام شده چرا دولت از این فرصت عظیم استفاده نمی‌کند هم برای دولت محترم عملکرد خوبی است و هم برای ملت بزرگ ما امید بزرگ درست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور قول مساعد داد تا با تأمین هزینه مورد نیاز در شهریور ماه افتتاح راه آهن را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بنده به ایشان عرض کردم این بشارت را در خطبه اعلام می‌کنم و رئیس جمهور گفت؛ اعلان کنید.

امام جمعه اردبیل با اشاره به طرح مساله منطقه آزاد در دیدار با رئیس جمهور گفت: اختلاف نمایندگان اردبیل در مجلس استان را از یک موهبت بزرگ محروم کرده و کسی نیست در استان که از این مسئله ناراحت نباشد.

عاملی افزود: رئیس جمهور بدون اینکه به جزئیات وارد بشوند اعلام کرد منطقه آزاد استان اردبیل را با مسئولیت خودم حل می‌کنم اما توضیح ندادند که چه تصمیمی خواهند گرفت.

آب گرمی از سد عمارت تأمین شود

امام جمعه اردبیل با اشاره به حادثه اخیر سیل در شهرستان گرمی بیان کرد: در خصوص سیل منطقه گرمی از تلاش مسئولان به ویژه از حضور معاون آب و فاضلاب کشور در منطقه تشکر می‌کنیم اما معضل باید به صورت اساسی حل شود هنر یک مسئول در آینده نگری اوست مسئولی که آینده نگری ندارد نباید یک روز در مسند مدیریت حاضر شود.

عاملی با تاکید بر حل مشکلات اخیر شهرستان گرمی تصریح کرد: اولاً آب فعلی که از ارس منتقل می‌شود نه از حیث منبع مطمئن است و نه از حیث خط انتقال چون در ۵ نقطه از مسیل و از وسط رودخانه می‌گذرد در نتیجه تخریب آن و محرومیت شهر از آب شرب در هر سیل محتمل است بنابراین باید از سد عمارت در اسرع وقت حداقل آب شرب شهر به صورت پایدار تأمین گردد.

وی ادامه داد: ثانیاً سد گیلارلو که قبلاً آب شهر را تأمین می‌کرد و سپس در اثر تصمیم نادرست مسئولان فعلاً از دایره مصرف برای شرب خارج شده و خط انتقال آن به تصفیه خانه تخریب شده است باید احیا شود چون می‌تواند در روز مبادا کاملاً به درد بخورد از این حیث باید این خط ترمیم و به عنوان پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: شبکه داخل شهر کاملاً فرسوده است در نتیجه هم آب تصفیه شده هدر می‌رود و هم آب غیر بهداشتی می‌شود و هم هدر رفت آب آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها را تخریب می‌کند این مطالبه ما از مسئولان است در کنار آن از اهالی استان نیز می‌خواهم در حدوث حوادث غیر مترقبه با تمام توان چهره عاطفی استان را با اقدامات فاخر خود تصویر و در زدودن غم و غصه از گرفتاران تلاش نمایند ما در استان یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و مصیبت یک نفر مصیبت همه ما است.

عاملی در بخش‌های دیگر خطبه با اشاره به موارد مثبتی از رویکردهای بین المللی در رابطه با ایران اظهار کرد: اخیراً در خصوص ایران در عرصه بین‌المللی اتفاقاتی بسیار مهم و امیدوارکننده رخ داده است از جمله اینکه آژانس هسته‌ای برای چندمین بار گزارش مثبت در خصوص ایران منتشر کرد با اینکه ایران ۲۴ برابر حدی که برجام اجازه می‌دهد اقدام به غنی سازی کرده است و همه می‌دانیم که آژانس بدون رضایت آمریکا و اروپا اقدام به دادن چنین امتیاز بزرگی به ایران نمی‌کند.

وی ادامه داد: آژانس اعلام کرد که ادعای اسرائیل در خصوص مراکز جدید هسته‌ای در ایران دروغ بوده و پرونده این ادعاها بسته می‌شود. این اعلان نیز بسیار مهم است و محال است بدون اذن آمریکا و اروپا باشد مخصوصاً اینکه این اعلان ضربه وحشتناکی به اسرائیل بود چون اسرائیل با این ادعاها فضای بسیار نگران کننده برای غربی‌ها درست کرده بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عادت اسرائیل این است که همیشه در آستانه توافق اخبار جعلی بسیار نگران کننده با هدف ایران هراسی منتشر و زمینه توافق را از بین می‌برد، اظهار کرد: با بیانیه اخیر آژانس همه این سم پاشی ها منتفی شد و کره جنوبی اعلام کرد که می‌خواهد ۶ میلیارد دلار ثروت بلوکه شده ایران را آزاد کند این اقدام نیز قطعاً بدون اذن آمریکا ممکن نیست مخصوصاً اینکه کره‌ای ها بدون اطلاع آمریکا هیچ ساکنی را حرکت نمی‌دهند.

عاملی افزود اسرائیل چند هفته پیش اعلام کرد که می‌خواهد به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند اما می‌خواهد با آمریکا مشترکا حمله را شروع کند بنابراین آمریکا را برای حمله مشترک دعوت کرد حتی مانور مشترکی نیز برگزار کردند و گفتند این مانور تمرین حمله به ایران است اما این هفته آمریکا با صراحت و قاطعیت دعوت اسرائیل را رد کرد و گفت تنها راه برای مهار ایران راه دیپلماسی است این اعلان نیز بسیار مهم است چون نشان می‌دهد که آمریکا اعتقاد دارد اسرائیل حتی به همراهی آمریکا حریف قدرت نظامی ایران نمی‌شود.

تحولات بزرگ اقتصادی در انتظار ایران است

خطیب جمعه اردبیل در تبیین موارد شش گانه فوق تصریح کرد: این شش مطلب نشانه‌های مهمی از تحولات بزرگ در آینده در خصوص ایران است علت این چرخش سه امر مهم است اول اینکه متوجه شدند که زیرساخت‌های امنیتی ایران بسیار قوی‌تر و محکم‌تر از آن است که برای آنها جای پایی در آن پیدا شود در حوادث اخیر با تمام توان آمدند ولی با خفت تمام برگشتند؛ دوم، گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول برای آنها تکان دهنده بود آنها با این گزارش فهمیدند که ایران با تحریم، خاضع، منقاد و تسلیم نخواهد شد تبدیل شدن ایران به دومین صادرکننده نفت برای آنها شوک بزرگ و ضربه دردناک به سیستم تحریم بود.

عاملی افزود: صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳ می‌گوید تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ به مقدار ۱۴۱ میلیارد دلار افزایش یافته و اقتصاد ایران را در این سال به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: رتبه ۲۲ در میان ۱۹۳ کشور آن هم در تحت شدید ترین تحریم تاریخ خیلی معنادار است و اگر تحریم نبود قطعاً ایران دارای رتبه تک رقمی می‌شد صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۳ به مقدار ۹۵ میلیارد دلار نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا خواهد کرد غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن تحریم‌ها مقاومت چهار دهه ایران را به یک مقاومت اسطوره‌ای تبدیل و سایر دولت‌های تحت یوغ را جری می‌کند.

عاملی اضافه کرد: آنها از طرق بسیار دقیق تشخیص دادند که ایران به غیر از پهپادهای تحویلی به روسیه که قبل از جنگ فروخته بود سلاحی به روسیه ارسال نکرده و اگر ایران موشک‌های پیشرفته و نسل‌های جدید پهپادی خود و سلاح‌های ناشناخته خود را در اختیار روسیه قرار دهد اوکراین در عرض چند روز زیر و رو شده و سرنوشت جنگ کاملاً مشخص می‌شود.

پیش بینی ورود نیم میلیون گردشگر به اردبیل در نیمه خرداد

امام جمعه اردبیل تعطیلات پیش رو و حضور مسافران در استان را یادآور شد و بیان کرد: حسن رفتار با میهمانان و گردشگران در پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بسیار مهم است.

عاملی گفت: تعطیلات این هفته چون پشت سر هم است پیش بینی می‌شود که نیم میلیون خودرو و گردشگر وارد استان ما شود اولاً خدا را شاکریم که نظام اسلامی توانسته زمینه برخورداری از وسیله مسافرت و هزینه مسافرت را برای بخش بزرگی از ملت عزیز ما تأمین بکند.

وی بیان کرد: از مسئولان می‌خواهم در ایجاد زمینه رفاه و آسایش بیشتر برای مهمانان تلاش مضاعف کنند و از اهالی فهیم و مهمان دوست استان می‌خواهم در حس برخورد با مهمانان خاطرات فراموش نشدنی در ذهن و قلب آنها خلق کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر