خطیب جمعه گرمی گفت: امام حسین(ع) سرمایه‎ شیعه است و شیعه افتخار می‌کند که دارای چنین سرمایه‌ای است.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با اشاره به نهضت امام حسین(ع) اظهار کرد: کسی که امام حسین(ع) را دارد؛ همه چیز دارد و سرمایه‌دارترین انسان عالم است.

وی افزود: هرکس حسینی است نه ظلم می‌پذیرد؛ ظلم نمی‌کند؛ نه زور می‌گوید و نه زور می پذیرد؛ نه ستم می کند و نه ستم می پذیرد؛ هرکس حسینی شد با ستم می‌جنگد و در مقابل زیادی خواهی‌ها مقاومت می‌کند، به همین دلیل در طول تاریخ تلاش کرده‌اندکه امام حسین(ع) را از ما بگیرد.

وی افزود: دشمنان ماهیّت و خاصیّت حسینی بودن را خوب فهمیده‌اند و به این دلیل ابتدا تلاش می‌کنند امام حسین(ع)را از ما بگیرند که در این صورت دوشیدن ما بر آنها آسان خواهد بود و ابزار دست آنها خواهیم بود و اگر نشد امام را بگیرند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند امام حسین(ع) مبدل به ما دهند امامی که آنها درست می‌کنند و به خورد عزاداران ما می دهند امام حسین(ع) آمریکائی و انگلیسی است. بر این امام حسین(ع) نماز و روزه و احکام الهی مهم نیست. این امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر نمی داند، این امام حسین (ع) با ظلم و ناعدالتی مبارزه نمی کند ، این امام حسین (ع) نسبت به حکومت ها بی تفاوت است هرکس می خواهد باشد و هر کاری می خواهد بکند.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: ما به این خاطر در عزای امام حسین(ع) گریه می‌کنیم که در راه خدا و در راه نماز به شهادت رسید.

وی افزود: امام حسین (ع) برای امر به معروف ونهی از منکر به شهادت رسید ما امر به معروف و نهی از منکر را ترک خواهیم کرد بلکه ممکن است به نام امام حسین(ع) معروف را منکر و منکر را معروف کنیم.

انتهای پیام/