به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با صدور پیامی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی پیشوایی عالم و مورخ بزرگ استان اردبیل را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است؛ بسم الله الرّحمن الرّحیم قال علی علیه السلام اذا مات العالم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با صدور پیامی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی پیشوایی عالم و مورخ بزرگ استان اردبیل را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قال علی علیه السلام اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیئ الی یوم القیامه

با کمال تأسف، تحسر و تلهف از خبر ضایعه مولمه ارتحال عالم بزرگ ربّانی، مورّخ بزرگ اسلامی، مقتل نویس بی نظیر معاصر و متخصص تاریخ اهل بیت علیهم السلام حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی پیشوایی (قدّس الله نفسه الزّکیّه) اطلاع یافتیم.

بدون هیچ تردید، آن عالم جلیل القدر، اوحدی و المعیّ عرصه تتبّع در تاریخ صدر اسلام و از مدققین این رشته بود و آثار بسیار ممتع او، امتداد بزرگی برای اوست. او با این آثار بسیار ارزشمند حضور ابدی خود را در جوامع علمی حفظ کرده و مصداق «وَأَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ» خواهد بود.

امام جمعه اردبیل درگذشت «شیخ مهدی پیشوایی» را تسلیت گفت

این ضایعه جبران ناپذیر را به ساحت حضرت ولی عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب، جوامع علمی کشور، حوزه‌های علمیه و شاگردان آن عزیز از دست رفته و به اهالی مکرّم استان اردبیل بالخصوص به اهالی خطه مبارک، فضیلت و عالم پرور مشگین شهر تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت احدیّت برای آن عالم عامل، اعلی درجات، اسنی عنایات و برای بازماندگان محترم و مکرّم، خلفیت خداوندی را مسألت دارم.

اللهم اجعله عندک فی اعلی علیین و احشره مع موالیه المعصومین

سید حسن عاملی

انتهای پیام/

منبع