امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین هنر انقلاب اسلامی آزادی بیان است همه آزاد هستند حرف دل خود را بزنند و از دولت و دولت مردان انتقاد بکنند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: زرگترین هنر انقلاب اسلامی آزادی بیان است همه آزاد هستند حرف دل خود را بزنند و از دولت و دولت مردان انتقاد بکنند.

وی افزود: آنچه در ایران از آزادی بیان و نقد مسئولین است، در هیچ جای دنیا نیست یک اروپایی در خصوص آزادی در ایران تحقیق کرده و می گوید “من تعجب می کنم از اینکه بخشی از مردم ایران می توانند حتی بنیان دولت، نظام و کشور خودشان را با قلم، نشانه روند”.

عاملی با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای کشور تصریح کرد: اگر در این حادثه، اجتماعات مسالمت آمیز صورت می‌گرفت، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و هیچ دخالتی در آن نمی‌شد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه آزادی بیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام اعتراضات و انواع اعتراضات قانونی را به رسمیت شناخته و آزادی بیان و اعتراض، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ملت ایران ماهیت دشمنان خود را شناخته‌اند اظهار کرد: پمپئو گفته “صدای مردم ایران را شنیدم. آمریکا صدای شما را شنیده و از شما حمایت می‌کند” این مرد ناپاک توضیح دهد که چگونه ناله یک پدری که فرزندش سرطان گرفته و در اثر نبود دارو مظلومانه گریه می‌کند را نمی‌شنود اما صدای کسی را که آمبولانس بیماران را به آتش می‌کشد را می‌شنود! ماهیت شما بر ملت ایران برملا شده و اختفاء فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این خصوص ادامه داد: پمپئو می‌گوید؛ صدای شما را شنیدم. به نظرم گوش این مرد سنگینی دارد یا کاملا کر است! چون در بیخ گوش او هزاران بی‌خانمان آمریکایی در تونل‌ها و تاریک‌خانه‌ها ناله می‌کنند اما او آن‌ها را نمی‌شنود. ما پزشکان حاذق گوش، حلق و بینی در ایران داریم این اطباء در حذاقت خود، سرآمد دنیا هستند و می‌توانند گوش این مرد را معالجه کنند تا همیشه گوش عدالت شنو داشته باشد!!!

مردم استان اردبیل در اتفاقات اخیر بصیرت خود را به نمایش گذاشتند

عاملی ضمن تقدیر و تشکر از حضور موضع اهالی استان اردبیل در غائله اخیر گفت: مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان اردبیل در اتفاقات اخیر بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و اهالی استان اردبیل عاجز نیستند، بر همه چیز قادرند. اگر کسی ما را نمی‌شناسد، بشناسد ما همان هستیم که در اوج تشتّت و بیچارگی کشور، این کشور را با شاه اسماعیل صفوی یکپارچه کردیم و الان همه کشور در کنار همان سفره نشسته است. اما اهالی مکرم استان اردبیل مصالح کلان را به خوبی تشخیص می‌دهند و سخن خود را در قالب برهان و منطق بیان می‌کنند و لذا هیچ رفتار نامناسبی در استان ما اتفاق نیافتاد.

وی اظهار داشت: اهالی استان از اول فهمیدند که دشمن، پشت این ماجراست. وقتی ترامپ، پمپئو، اسرائیل، منافقین و مکرون جشن می‌گیرند، وقتی با پرچم بیگانه شعار می‌دهند چه کسی نمی‌فهمد که مسیر اشتباه است؟ از راهپیمائی روز چهارشنبه نیز که از حیث اجتماع در کشور بی‌نظیر بود، جدا و قلبا تشکر می‌کنم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این خصوص، تشکر ما از نیروهای امنیتی مخصوصا نیروی انتظامی هرچقدر باشد کم است نیروی انتظامی ما با رفتاری بسیار مؤدبانه مانع از بروز مشکل شده اند. این رفتار بسیار ارزشمند است که یک افسر نیروی انتظامی با بوسیدن صورت شهروند معترض مشکل را حل می کند. در تمام کشورها کلمه «پلیس» ملازم با خشونت است. اما در ایران پلیس رابطه بسیار عاطفی با ملت ما دارد.

ملت ایران اسلامی هیچگاه در برابر دشمنان رکوع نمی‌کنند

وی تصریح کرد: مطمئن باشید که این ملت هیچ وقت در برابر شما رکوع نخواهد کرد. ما از عاشورا یاد گرفته ایم که فقط در برابر خداوند قهار و جبار رکوع و سجده کنیم. چهل سال برای شکستن اراده و مقاومت ملت ایران تلاش کردید ولی در آخر فهمیدید که روی آب می‌نویسید.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: شما باید خوب بفهمید که این ملت، شیعه امامی است که وقتی پرچم را در جنگ جمل به محمد بن حنفیه داد فرمود؛ ولو کوه از جای خود حرکت کند تو نباید در میدان جنگ، به عقب برگردی. دندان غیرت و حمیت خود را آماده کن و جمجمه خود را به خداوند عاریه بده و مثل میخ در زمین استوار باش و نگاه خود را به منتهی الیه لشگر دشمن متمرکز کن و بدان که پیروزی در دست خداست.

تامین رفاه و حداقل نیازهای زندگی از مطالبات به حق و معقول ملت ایران است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: ملت ما در این چند روز عملا ثابت کردند که «ان فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین»! ائتلاف آمریکایی با حوادث اخیر آرزوی فتح و ظفر داشتند اما آرزوی آنها به خیبت تبدیل شد.

عاملی تامین رفاه و حداقل نیازهای زندگی را از مطالبات به حق و معقول ملت ایران دانست و ادامه داد: تأمین رفاه و نیازهای حداقلی یک زندگی بی‌دغدغه و آبرومندانه مطالبه معقول، به جا و به حق ملت ماست. ما در برابر عظمت این ملت سرافکنده هستیم و دولت‌مردان و مسئولان باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی با تبریک هفته بسیج گفت: هفته بسیج را به تمام بسیجیان سلحشور و ضامنین انقلاب، به نگهبانان اصیل کشور، انقلاب و نظام و به شکنندگان ستون فقرات دشمن و مأیوس کنندگان استکبار جهانی تبریک عرض می‌کنم و به حضرت امام در ابداع این نیروی عظیم مردمی، درود می‌فرستم.

انتهای پیام/