یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: خرید این محصولات در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» زمینه و بستر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغالزایی و کارآفرینی را در این مجموعه‌ها فراهم می‌آورد. وی از ادامه پیگیری‌ها برای تسهیل فرآیند صدور مجوز در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: با […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: خرید این محصولات در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» زمینه و بستر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغالزایی و کارآفرینی را در این مجموعه‌ها فراهم می‌آورد.

وی از ادامه پیگیری‌ها برای تسهیل فرآیند صدور مجوز در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: با کاهش فرآیند استعلامات و تسهیل در صدور مجوزها سرمایه‌گذاری در استان اردبیل رونق مضاعف پیدا کرده و بستر لازم در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود می‌آید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل تجمیع استعلام و صدور مجوز کارگروه‌های زیربنایی را با تبصره یک ماده یک در قالب درگاه الکترونیکی یادآور شد و گفت: ‌امیدواریم در هفته‌های آینده در قالب این ساختار و سامانه راه‌اندازی شده سرعت ارائه خدمات را به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شاهد باشیم.

نژادمحمد از تسهیل‌گری قوانین و مقررات فضای کسب و کار به همراه اصلاح بسیاری از فرآیندهای طولانی خبر داد و افزود: در بحث شهرک‌های صنعتی ضروری است تا سرمایه‌گذاران سرگردان تأمین زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نباشند و به سرعت تکلیف آنها در واگذاری و یا عدم واگذاری زمین مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید ایرادی را در تأمین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاهد باشیم بلکه بهتر است تا دم در واحدهای تولیدی و شهرک‌ها آب، برق، گاز و تلفن این واحدها تأمین شود.

نژادمحمد از شکل‌گیری کمیته مقررات‌زدایی و رفع قوانین مخل تولید در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اضافه کرد: در کنار تقویت فرآیندهای تسهیل‌گر، بهتر است ترکیب هیئت سه نفره داوری تغییر پیدا کرده و نمایندگانی از استانداری و دادگستری در این هیئت حاضر باشند.

وی کاهش هزینه نقشه و الزامات فنی را برای واحدهای صنعتی از سوی نظام مهندسی یادآور شد و بیان کرد: قرار شده تعرفه ۳۵ درصدی در این زمینه که مبلغ گزافی را برای سرمایه‌گذاران تحمیل می‌کند، به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل از لغو عنوان استعلام برای تأیید اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: امور اراضی مقرر شد تا این بند را در استعلامات حذف کرده چرا که امکان تأیید اهلیت فنی و مالی از سوی مسئولان استانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع