نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) را در خصوص رصد اطلاعاتی بسیار دقیق و دستگیری ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای سازمان امنیتی سیا در ایران را ضربه‌ای بسیار کاری و حرفه‌ای بر پیکره سازمان اطلاعاتی آمریکایی دانست.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اقدام وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) را در خصوص رصد اطلاعاتی بسیار دقیق و دستگیری ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای سازمان امنیتی سیا در ایران را ضربه‌ای بسیار کاری و حرفه‌ای بر پیکره این سازمان اطلاعاتی آمریکایی دانست.وی به اقدامات گذشته وزارت اطلاعات در سال های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال ۹۲ نیز ضربه بسیار کاری توسط وزارت اطلاعات ایران بر پیکره سازمان سیا وارد شد، آ‌ن‌زمان کارشناسان ارشد سازمان سیا آن را به‌عنوان افتضاح اطلاعاتی و بزرگترین شکست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر معرفی کردند. از عجایب امور این است که در زمان شاه سازمان اطلاعات ایران ملعبه دست آمریکا بود و حالا یک کابوس عظیم برای آنها است.

امام جمعه اردبیل به عقب ماندگی مسلمانان در قرن های گذشته اشاره کرد و گفت: چندین قرن است که مسلمانان در اثر عقب ماندگی بسیار فاحش علمی، صنعتی و تکنولوژی عملاً برده غربی‌ها شده‌اند. آنها مسلمان‌ها را به‌طور مدام تحقیر می‌کنند و تو سری می‌زنند و مسلمان‌ها قادر به هیچ عکس‌العملی نیستند. برای اولین بار ایران اسلامی غرور مقدس دینی و ملی امت را احیاء کرده است.

روزگار ذلت، سپری شده است

وی در ادامه سخنان خود به اقدام ایران اسلامی در برابر دزدی دریایی انگلیس اشاره کرد و گفت: عکس العمل ایران در برابر دزدی دریایی انگلیس و توقیف کشتی متخلف انگلیسی نشان داد که روزگار ذلت دیگر گذشته و زورگویی و قلدری چندین قرنه انگلیس در برابر ایران در عصر جمهوری اسلامی به نقطه آخر رسیده است. اقدام ایران آرزوی تمام مسلمان‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بعد از اقدام حماسی ایران یک نویسنده بزرگ عرب نوشت؛«هذه هی القوه التی نریدها، وهذه هی المعامله التی نبتغیها حتى یفهم الغرب أن هناک قوه إسلامیه فی المنطقه لا یقدرون على زعزعه استقرارها و بهذا التصرف العقلانی الإیرانی أُجبر الرئیس الأمریکی على معامله إیران معامله دبلوماسیه»، یعنی این همان قدرتی است که ما سال‌ها در آرزوی آن بودیم.

وی افزود: آنها باید بدانند که روزگار مقابله به مثل شروع شده است؛ «الغُنم بالغُنم والغُرم بالغُرم» ما به ترامپ حالی خواهیم کرد که هزینه خروج از برجام برای او بسیار سنگین است. تمام تنش‌هایی که فعلا در منطقه پیدا شده همه نتیجه خروج از برجام است نه نتیجه سیاست‌های منطقی و عقلانی ایران. بیداری و آگاهی ملت آمریکا نیز ترامپ را تحت فشار گذاشته و آنها می‌گویند خروج از برجام امنیت آمریکا را به مخاطره انداخته است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: این روزها جمعیت بسیار زیادی به استان اردبیل سرازیر شده اما زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. سرعین پر می‌شود، بر می‌گردند؛ فضای سبز، سرویس بهداشتی، محیط پاک، چشم انداز‌های متعدد ارزانی اجناس نسبت به سایر نقاط و… تأثیر فوق‌العاده در جذب توریست دارد.

وی افزود: کمربند سبلان که از نیر شروع و تا مشگین‌شهر ختم می‌شود ظرفیت عظیمی برای جذب توریست دارد که مغفول مانده است.

 برخی فرمانداران به ایجاد فضای سبز در شهرستان ها بی اعتنایی نشان می دهند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: بعضی از فرمانداران ما آنقدر ضعیف هستند که من تعجب می‌کنم استاندار برای چه منفعتی و چه خدمتی و چه شاهکاری اینها را نگه داشته است. بعضی از اینها آنقدر بی‌حال هستند که حال درختکاری و ایجاد فضای سبز برای اطراف شهر خود را هم ندارد. ابقاء اینگونه فرمانداران ظلم به استان است.

وی ادامه داد: گاهی عرضه یک دهیار یا یک بخشدار از این فرمانداران بالاتر است. فرمانداری که اعتقاد به اهمیت محیط زیست، فضای سبز و محیط معطر و جذاب ندارد یک روز هم نباید در سمت خود باشد چنین فرمانداری قطعاً در توسعه صنعتی، کشاورزی و تجاری هم موفق نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مسابقه اخیر والیبال چقدر مهمان از داخل و خارج به استان ما آمدند و در سرعین مستقر شدند چه می‌شد که جاده اردبیل تا سرعین هر دو طرف با درخت‌کاری شایسته و نه پراکنده به استان چهره سبز می‌داد؟ استان ما کویر نیست؛ بالای همین جاده سد یامچی، سد الماس و رودخانه دائم جاری قرار دارد. منطقه شام اسبی باید کلا متحول شود. شام اسبی صرفاً یک روستا نیست در نقطه حساس توریستی به حال خود رها شده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خروجی اردبیل از طرف آستارا را ملاحظه کنید تپه تپه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی روی اتوبان ریخته شده است. این موضوع یک افتضاح برای همه ماست و مهمانان قطعاً به چشم استان‌های عقب مانده به ما نگاه می‌کنند. نه مسؤولان اقدام می‌کنند و نه مردم پیگیر رفع این افتضاحات هستند. مصیبت این است که در حساس‌ترین مراکز تفریحی هم خبری از سرویس بهداشتی نیست.

وی ادامه داد: من این هفته به مناسبتی در کنار دریاچه نئور که از استثنائی‌ترین مراکز توریستی است، حاضر شدم. آنجا توریست‌های جنوب کشور در به در  دنبال سرویس بهداشتی بودند اما افسوس و هزاران افسوس خبری از سرویس بهداشتی نبود. نبود سرویس بهداشتی یک مصیبت است. اما مصیبت بالاتر از آن این است که هر میهمانی این وضعیت را می بیند در عقل مدیریتی ما شک می‌کند.

وی افزود: ما از جهت توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب‌های معدنی آن است در حالی‌که جنوب استان از گنج‌های پنهان توریستی کشور است. آنجا هرچقدر سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم. اولین اقدام ضروری در جنوب استان توسعه راه‌های مواصلاتی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از استاندار محترم می‌خواهیم برای تسریع عملیات جاده کلور – درام اهتمام داشته باشند. این جاده مزایای زیادی دارد. اولا جاده‌ای است بسیار امن برعکس پونل – خلخال و هم جاده اسالم که برف‌گیر است و خطرآفرین.دوم اینکه ارتباط استان با مرکز کشور، ۸۰ کیلومتر کوتاه می‌شود و سوم اینکه برای توسعه خلخال و مخصوصا باز شدن پای توریست به جنوب استان بسیار مفید است.

وی افزود: جنوب استان ما گنج پنهان و ناشناخته است. با باز شدن این جاده، خلخال تنفس اقتصادی بزرگی پیدا می‌کند. کل مسیر این جاده در استان ما ۲۸ کیلومتر است و جزء طرح‌های ملی محسوب می‌شود. ۲۰ کیلومتر آن اجراء و نقشه ۸ کیلومتر دیگر هم کاملا تمام شده است. کل ۲۸ کیلومتر قرار است چهار بانده اجراء شود. ۵ کیلومتر از طرف زنجان کار شده و ۸ کیلومتر از طرف ما به صورت چهار بانده آماده آسفالت ریزی است. هم این خط ردیف ملی دارد و هم چهار بانده شدن سرچم، مسیر رضی – گرمی – بیله سوار و هم اردبیل – پارس آباد ردیف ملی دارند تا چهار بانده شوند.

انتهای پیام/