به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با برگزاری نماز جماعت در فضای باز و مقابل مسجد نیمه‌کاره‌ این پردیس، خواستار ساخت مسجد در این دانشکدگان شدند. یکی از دانشجویان درباره مطالبه خود به فارس گفت: امروز […]

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با برگزاری نماز جماعت در فضای باز و مقابل مسجد نیمه‌کاره‌ این پردیس، خواستار ساخت مسجد در این دانشکدگان شدند.

یکی از دانشجویان درباره مطالبه خود به فارس گفت: امروز برادران و خواهران دانشجو تصمیم گرفتند برای نشان دادن همدلی خود با مسئولان دانشکده و به عنوان نمادی برای مطالبه‌ ساخت مسجد، نماز جماعت ظهر و عصر را رو به روی مسجد نیمه کاره برگزار کنند.

علی ابراهیم دبیر کارگروه دانشجویی پیگیری ساخت مسجد فنی بین نماز ظهر و عصر طی سخنانی به لزوم ایجاد همدلی و هماهنگی بین دانشجویان و مسئولان و همچنین ضرورت وجود مسجد در دانشکدگان فنی پرداخت و افزود: انجام و تداوم چنین حرکت‌هایی، به گفتمان سازی لزوم ساخت مسجد فنی در فضای دانشکدگان کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از دانشجویان هم گفت: وجود مسجد به عنوان یک مرکز مذهبی، قلب تپنده‌ معنویت در دانشکدگان فنی است. این مسجد، مهم‌ترین مکان برای تجمعات مذهبی دانشجویان و برگزاری مراسمات مختلف خواهد بود، چیزی که فقدان آن به خصوص در چند مدت اخیر به شدت حس می‌شد و یکی از بزرگترین پردیس‌های دانشگاه تهران با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر، از این نعمت محروم مانده بود؛ همچنین، ساخت مسجد در دانشکده، به عنوان یک علامت تعلق به هویت و فرهنگ اسلامی، به تقویت ارتباط دانشجویان با فرهنگ و میراث اسلامی کمک می کند.

وی تاکید کرد: فرهنگی که متعلق به تمام اقشار دانشکدگان است و با شکل گرفتن کانون‌هایی ذیل این مسجد از جمله هیئت دانشجویی، خیریه، کانون خدمت رسانی و… تمام دانشجویان و سایر مردم می‌توانند از خدمات آن بهره مند گردند.

کارگروه دانشجویی پیگیری ساخت مسجد فنی هم اعلام آمادگی کرد تا در زمینه های لازم با مسئولین دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در موضوع ساخت مسجد فنی، تعامل و همکاری لازم را داشته باشد.

این کارگروه همچنین تاکید کرد که ایفا کردن نقش در امور مالی با صحبت با خیرین مسجد ساز و همچنین در امور‌ فرهنگی از جمله برگزاری همین نماز جماعت و امور اجرایی مثل برگزاری اردوی جهادی در تابستان و… کارهایی هستند که دانشجویان را شانه به شانه‌ مسئولین در فرآیند ساخت مسجد فنی پیش می‌برند تا با همدلی بین دانشجویان، اساتید و مسئولین دانشگاه شاهد این باشیم که ورودی های جدید دانشکدگان به جای نمازخانه محقر فعلی، نماز خود را در مسجد فنی اقامه کنند.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس