به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در طول تاریخ به گردن ایران اسلامی دو حق بزرگ دارد که همه باید با این دید به استان اردبیل نگاهی ویژه داشته باشند. وی تلاش خاندان شیخ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در طول تاریخ به گردن ایران اسلامی دو حق بزرگ دارد که همه باید با این دید به استان اردبیل نگاهی ویژه داشته باشند.

وی تلاش خاندان شیخ صفی الدین به ویژه شاه عباس را در یکپارچه کردن کشور ایران و پایه ریزی مذهب تشیع در این کشور یادآور شد و گفت: این دو اقدام اساسی کشور ما را از هجمه‌ها و تهدیدهای مختلف در امان نگه داشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان اردبیل و بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی این مجموعه مظهر دین سیاست و هنر تبیین و تشریح شده و نشان می‌دهد که خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی عشق خاص به اهل بیت داشته اند.

نیکزاد در ادامه به فعالیت‌های ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: اقدام بی بدیل و بی نظیری که دولت سیزدهم در مدیریت کرونا انجام داد توسط وزارت بهداشت به سرانجام مطلوب رسید تا ایران اسلامی ما از شر بیماری کرونا و این ویروس خطرناک نجات پیدا کند.

وی تلاش ماندگار کادر بداشتی و پزشکی را در مهار بیماری و مدیریت این حوزه یادآور شد و گفت: مجلس همواره از حقوق ملت در حوزه امنیت، آموزش و سلامت به شایستگی دفاع کرد و هیچ وقت رعایت این سه موضوع اساسی را فدای مسائل حاشیه‌ای و اقتصادی نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس در ادامه به اصلاح نظام تزریق ارز ترجیحی به ویژه در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که در یک حرکت عادلانه توزیع دارو برای بیماران خاص تنها با ارائه کد ملی و به صورت شایسته و مناسب انجام شده تا عدالت توزیع منابع را شاهد باشیم.

وی افزود: مشکل اصلی ما در کشور عدم اعتماد به بیمه‌ها است که بهتر است وزارت بهداشت بیمه تأمین اجتماعی قابل وثوق و اطمینانی را با همکاری سایر وزارتخانه‌ها شکل دهند تا بازنشسته ما دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشد.

نیکزاد گفت: بهتر است این بیمه به صورت فراسیستمی و فرانسلی، کار ارزشمند پوشش بیمه‌ای گروه‌های مختلف به ویژه بازنشسته‌ها را انجام داده و توزیع منابع نیز به صورت عادلانه انجام شود.

وی گفت: برای تأمین بیماران صعب العلاج و خاص شایسته است تدبیری اندیشیده شود تا این افراد به جای تأمین دارو از ناصر خسرو و بازار آزاد به قیمت گران، با ارائه کد ملی بتوانند داروی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواست تا در این حوزه با نگاه عادلانه و حرکت هوشمند زمینه احقاق حق بیماران و جلوگیری از اجحاف حق آنان را گرفته و زمینه آسودگی این بیماران با تأمین دارو فراهم کند.

وی گفت: در بخش عمرانی از باید ظرفیت تهاتر نفت استفاده شود تا بیمارستان‌های نیمه تمام تکمیل و راه اندازی شود.

نیکزاد سیاست انقباضی دولت سیزدهم را در مهار تورم کشور و کاهش تورم ۵۲ درصد به ۳۰ درصد را یادآور شد و گفت: دولت با سیاست انقباضی در تکمیل پروژه‌های عمرانی با مشکلاتی جدیدی روبرو است و بهتر است از ظرفیت‌های مختلف در این زمینه استفاده شود.

وی ضرورت تکمیل و توسعه خانه‌های بهداشت روستای و اجرای طرح پزشک خانواده و ارجاع صحیح را یادآور شد و گفت: هرچند اجرای طرح پزشک خانواده با چالش‌ها و دغدغه‌های جدی همراه است اما بهتر است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه اقدامات اساسی و مهم را در اولویت قرار دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در تأمین اعتبارات حوزه پژوهشی نیز باید دستگاه‌های مختلف ورود پیدا کنند تا این منابع صرف طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی شود.

نیکزاد محدود بودن منابع کشور را اعم از نفت، مالیات و فروش دارایی‌ها یادآور شد و گفت: به رغم این محدودیت‌ها دولت باید در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره گیرد.

انتهای پیام/

منبع