امیر لطفی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: اولین همایش آموزشی، ترویجی اتحادیه مرغداران استان اردبیل را در مجتمع فدک اردبیل برگزار کردیم و سعی بر این شد تا مشکلات و دغدغه‌های آنها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و صنعت مرغداری استان با عزت و سربلندی تمام در مسیر تولید […]

امیر لطفی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: اولین همایش آموزشی، ترویجی اتحادیه مرغداران استان اردبیل را در مجتمع فدک اردبیل برگزار کردیم و سعی بر این شد تا مشکلات و دغدغه‌های آنها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و صنعت مرغداری استان با عزت و سربلندی تمام در مسیر تولید و اقتدار غذایی پیش برود.

وی با بیان اینکه به رغم افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی و ملزومات صنعت مرغداری، روند رو به رشدی را در تولید گوشت سفید در استان شاهد هستیم، تصریح کرد: این تولید تا ۶ برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و با رعایت اصول بهداشتی و علمی، تولید مرغ را در استان با تلاش شبانه‌روزی فعالان این عرصه شاهد بودیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران اردبیل گفت: مرغداران با جان و مال خود به صورت جهادی در سنگر تولید حاضر شده و سعی کردند تا زمینه تأمین نیازمندی مردم را فراهم کنند.

لطفی افزود: اردبیل جزء تأمین‌کنندگان گوشت مرغ برای سایر استان‌ها است و مازاد تولید به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این امر نیازمند حمایت گسترده سازمان‌های ذیربط با تولید مرغ است که انتظار می رود دامپزشکی، جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام و سایر مجموعه‌ها در این زمینه یاریگر ما باشند.

لطفی اضافه کرد:‌ در بحث هوشمندسازی تولید گوشت مرغ، توجه به اصول بهداشتی و کاهش هزینه‌های تولید با مدیریت هوشمند تولید ظرفیت خوبی فراهم شده تا بستر این تحولات شکل بگیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت نرم‌افزار این طرح آماده شده و در آینده نزدیک شاهد بارگذاری آن خواهیم بود.

لطفی همچنین از طرح ساماندهی گوشت مرغ نیز برای اولین بار در کشور در سال‌جاری در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح موفقیت خوبی را شاهد بودیم و اتحادیه مرغداران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا شرایط مساعدی را در روند تولید شاهد و ناظر باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار تمرکز تولید و توزیع هوشمند گوشت سفید، در این گردهمایی مرغداران با بیماری «آنگارا» و زمینه‌های پیشگیری از شیوع آن آشنا شده و تا زمینه و بستر تولید سالم محصولات پروتئینی فراهم آید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران اردبیل گفت: در این مراسم در کنار برگزاری دوره آموزشی مبارزه با بیماری «آنگارا» از پیشکسوتان عرصه صنعت طیور در استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار