کریم بابایی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وضعیت مناسبی را در ترانزیت بین‌المللی در گمرک بیله‌سوار شاهد هستیم که عمده کامیون‌های عبوری به مقصد آذربایجان، گرجستان و روسیه محموله‌های خود را ترانزیت می‌کنند. وی با بیان اینکه گمرک بین‌المللی بیله‌سوار جز ۵ گمرک فعال و پایانه برتر کشور است، تصریح […]

کریم بابایی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وضعیت مناسبی را در ترانزیت بین‌المللی در گمرک بیله‌سوار شاهد هستیم که عمده کامیون‌های عبوری به مقصد آذربایجان، گرجستان و روسیه محموله‌های خود را ترانزیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گمرک بین‌المللی بیله‌سوار جز ۵ گمرک فعال و پایانه برتر کشور است، تصریح کرد: از ۲۶ گمرک فعال مرزی در کشور، گمرک بیله‌سوار به دلیل شرایط مناسب ترانزیت کالا از مستعدترین وضعیت در صادرات کالاهای متنوع کشور به آن سوی مرزها به ویژه آسیای میانه برخوردار است.

مدیر گمرک مرزی شهرستان بیله‌سوار گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۲۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده که عمده این کالاها با ارزش افزوده بیشتر همراه بوده است.

بابایی افزود: سیب‌زمینی، شیشه، مفتول و محصولات متنوع پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده از گمرک بیله‌سوار بوده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد رشد و جهش نشان می‌دهد.

وی بازار هدف صادراتی گمرک بیله‌سوار را آذربایجان، گرجستان و روسیه اعلام کرد و ادامه داد: در بحث واردات نیز با رشد ۱۴ درصدی روبه‌رو هستیم که در ۱۱ ماهه امسال ۴۵۰ هزار تن کالای وارداتی نیز وارد استان شده است.

بابایی در مورد صادرات چمدانی نیز خاطر نشان کرد: صادرات چمدانی گمرک بیله‌سوار در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی متوقف شده ولی انتظار می‌رود این روند ادامه پیدا کند.

مدیر گمرک مرزی شهرستان بیله‌سوار اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار از سرگیری روند ورود مسافران تا ۳ هزار نفر در روز از جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه، صادرات چمدانی نیز در گمرک بیله‌سوار رونق مجدد پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع