حضرتی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل گفت: میزان افزایش اجاره بها در اردبیل نسبت به سال گذشته بالای ۵۰ درصد است.

خداوردی حضرتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به وضعیت افسارگسیخته اجاره بها در اردبیل اظهار کرد: متاسفانه دولت نسبت به وعده هایی که داده بود پایبند نشد و این مسئله شرایط را برای مستاجران سخت کرده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل اظهار کرد: با اجرایی شدن ماده ۹ مصوب ستاد کرونا و بخشنامه ای که دادستان اردبیل در خصوص عدم صدور حکم تخلیه و میزان افزایش اجاره بها در استان اردبیل داده بود شرایط در سالهای گذشته مساعد بود اما در سال جاری عملا مستاجران در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بعد از اجرایی شدن ماده ۹ مصوب ستاد کرونا اصلاحیه ۳ بندی مبنی بر مستثنا بودن موجرانی که به دلایلی خودشان نیاز به واحد مورد اجاره دارند و موارد دیگر، عملا این مصوبه نیز چندان مورد توجه قرار نگرفت.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل میزان افزایش اجاره بها در اردبیل را نسبت به سال گذشته بالای ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه دستگاهها و نهادهای متولی و اجرایی، به مثابه سال گذشته ورود جدی به موضوع موجر-مستاجری نداشته اند و همین مساله باعث بحرانی شدن شرایط شده است.

حضرتی اظهار کرد: اتحادیه املاک به تنهایی نمی تواند پاسخگوی مشکلات مردم در این حوزه باشد و لازم است برنامه ریزی اساسی در خصوص روابط موجر و مستاجر و نظارت ها در این بخش انجام شود.

 وی اظهار کرد: ما البته همیشه از واحدهای صنفی تابعه خواسته ایم که هوای مستاجران را داشته باشند اما این کافی نیست.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل عنوان کرد: برای رهایی از فضای بی بند و باری حاکم در روابط موجر و مستاجر، مسئولان باید عزم و اراده جدی داشته باشند.

انتهای پیام/