عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به هیچ وجه از حق نظارتی خود کوتاه نخواهیم آمد هر چند که دولت را پشتیبانی و یاری می‌کنیم اما همواره از حق و حقوق مردم در جایگاه مجلس دفاع خواهیم کرد. وی تصریح کرد: با گذشت چهار ماه از عمر دولت رئیسی […]

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به هیچ وجه از حق نظارتی خود کوتاه نخواهیم آمد هر چند که دولت را پشتیبانی و یاری می‌کنیم اما همواره از حق و حقوق مردم در جایگاه مجلس دفاع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با گذشت چهار ماه از عمر دولت رئیسی هنوز فشارهای اقتصادی و معیشتی ناشی از تورم بیش از اندازه مردم را رنج می‌دهد اما ملت ایران در کنار امیدواری در سکوت مطلق انتظار تغییر وضعیت موجود را دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه وضعیت اقتصادی مردم شایسته آنها نیست و ضروری است تا در بخش‌های مختلف اداری و اجرایی کشور نیروهای انقلابی به کارگیری شده تا تحول اساسی را در همه ابعاد اعم از راه، بخش نیرورسانی و تحولات بخش اقتصادی شاهد باشیم.

جهانگیرزاده به نامطلوب بودن جاده مشهور به مرگ مغان اشاره کرد و افزود: با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی وعده‌های مسئولان به ویژه در سال‌های اخیر تحقق نیافته و وزیر راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر اعتبار لازم را برای سرعت گرفتن چهار خطه پارس‌آباد به سمت مشگین شهر اختصاص دهد.

وی بازدید رئیس جمهور را از این جاده مرگ یادآور شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم دستور و تأکیدات رئیس جمهور مورد پیگیری مسئولان امر قرار گرفته و هر چه سریع‌تر موانع و مشکلات رفع شود.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای مردم ایران قابل قبول نیست که حل مشکلات آنها در پیچ و خم اداری و امید واهی برخی از مسئولان در تخصیص اعتبارات نادیده گرفته شود بلکه بهتر است در کنار احداث سریع و کامل محور پارس‌آباد به مشگین شهر و اتصال به بزرگراه مشگین شهر به اردبیل بهترین شرایط ترددی به خود بگیرد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی معطل ماندن اجرای بارانداز مرزی در پارس‌آباد و گشایش نیافتن گمرک اصلاندوز و عدم تکمیل بیمارستان اصلاندوز را از دیگر مطالبات به حق مردم و گلایه‌های آنها برشمرد و اضافه کرد: وزارت امور خارجه در ماه‌های اخیر با یک اقدام مناسب به تقویت تجارت بین‌المللی در گمرک بیله‌سوار اقدام کرده تا از این طریق و اتصال به گرجستان و دریای سیاه امکان گشایش مسیر تجاری ایران به سمت اروپا فراهم آید.

وی این اقدام وزارت امور خارجه را هوشمندانه ستود و بیان کرد: این مسیر ترانزیتی می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کند.

جهانگیرزاده از عشایر منطقه به عنوان سرمایه کشور یاد کرد و ادامه داد: هر آلاچیق عشایر کارخانه تولید محصولات لبنی و دامی است که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به این ظرفیت عظیم نابودی این واحدهای تولیدی را به تدریج شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۷۰ درصد عشایر استان در منطقه مغان در محروم‌ترین شرایط زندگی می‌کنند که به رغم سکونت در کنار ارس، از داشتن آب شرب نیز محروم هستند.

جهانگیرزاده با انتقاد شدید از وزیر نیرو در بی‌توجهی به آب مغان و عدم تخصیص حقابه استان از ارس تصریح کرد: ناکارآمدی در این بخش به جایی رسیده که آب بهای کشاورزان ۳ برابر شده که این نارضایتی اهالی به ویژه زارعین منطقه را به همراه داشته است.

وی عدم لای‌روبی و توسعه‌نیافتگی شبکه آبیاری مغان را از دیگر گرفتاری‌ها برشمرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر وزیر نیرو نسبت به کاهش آب بهای کشاورزان اقدام کرده و مدیریت شایسته‌ای را در منابع آب استان برای بهبود شرایط تولید و مصرف آب در نظر بگیرد.

جهانگیرزاده افزود: اگر وزیر نیرو اقدامات اساسی را در هفته‌های آینده انجام ندهد، در کنار تذکر سوالاتی را از او خواهیم پرسید و به هیچ وجه در برابر خواسته مردم از وزرای دولت سیزدهم کوتاه نخواهیم آمد.

وی از وزیر کشور خواست تا متناسب با قانون تقسیمات کشوری نسبت به ارتقا جایگاه جعفرآباد به شهرستان با جمعیت ۴۵ هزار نفری اقدام کرده و هر چه سریع‌تر در این زمینه مجوز قانونی صادر شود.

نماینده مردم پارس‌آبادآباد بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی امنیت شغلی تمام نیروهای شاغل در ادارات را اعم از قراردادی و کارمزد یادآور شد و خاطر نشان کرد: تبعیض در پرداختی‌ها به ویژه بین کارکنان دستگاه‌های مختلف شایسته نیست و ما از دولت سیزدهم انتظار داریم هر چه سریع‌تر با پایان دادن به این تبعیض‌ها نگاه عادلانه پرداختی حقوق و مزایا را بین همه کارکنان در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

منبع