خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با بهبود شرایط جوی و همچنین تلاش زارعین عملیات برداشت پنبه به عنوان طلای سفید از مزارع مغان آغاز شد تا کشاورزان به مدت سه ماه برداشت این محصول را به سرانجام برسانند. وی سطح زیر کشت این محصول را بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار […]

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با بهبود شرایط جوی و همچنین تلاش زارعین عملیات برداشت پنبه به عنوان طلای سفید از مزارع مغان آغاز شد تا کشاورزان به مدت سه ماه برداشت این محصول را به سرانجام برسانند.

وی سطح زیر کشت این محصول را بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته این ظرفیت به بیش از ۴۰ هزار می رسید که با وقفه به وجود آمده در تولید طلای سفید در مغان مشکلات و نارسایی ها به وجود آمده بود که از دو سال پیش کشت پنبه رونق بیشتری پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می کنیم از مزارع شمال استان اعم از شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۶۰ هزار تن وش پنبه تولید شده و برای استحصال به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی ارسال شود.

نیکشاد افزود: خرید تضمینی این محصول با قیمت ۲۲۰ تا ۲۷۰ هزار ریال آغاز شده و امیدواریم کیفی ترین محصول به کارخانه‌ها تحویل تا با استحصال آن پنبه خالص به کارخانه‌های نساجی ارسال شود.

وی توزیع ارقام پربازده را در سال زراعی گذشته در بین زارعین یادآور شد و خاطر نشان کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد تا نیاز کشاورزان را در تأمین ارقام بذری پربازده و سایر نهادها تأمین کرده و به نوعی به تقویت تولید پنبه با ارقام پربازده کمک کنیم.

نیکشاد اضافه کرد: با برداشت این محصول نه تنها زمینه اشتغال برای بخش عظیمی از مردم منطقه فراهم می آید بلکه هشت کارخانه پنبه پاک‌کنی در منطقه فعال شده و خرید محصول را انجام می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: میانگین تولید پنبه در هر هکتار چهار تن است و تلاش شده تا با حمایت همه‌جانبه زارعین در سال زراعی پیش رو نیز مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع