به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمدرضا شهرکی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از چند مجتمع بین راهی در اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش سازمان راهداری بر این بوده تا در تعطیلات نوروزی امسال زمینه سفر ایمن و کم حادثه را با همراهی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور فراهم آورد. وی به رشد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمدرضا شهرکی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از چند مجتمع بین راهی در اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش سازمان راهداری بر این بوده تا در تعطیلات نوروزی امسال زمینه سفر ایمن و کم حادثه را با همراهی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور فراهم آورد.

وی به رشد ۱۷ درصدی مسافرت‌ها با ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۴ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرهای استان تردد کردند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: این میزان تردد نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد یافته که امیدواریم تا پایان تعطیلات این روند فزاینده را در انجام سفرهای کم خطر و ایمن شاهد باشیم.

شهرکی افزود: ۶۷ درصد سفرهای مردم با اتوبوس، ۱۷ درصد با مینی‌بوس و ۱۶ درصد با سواری انجام شده که در بخش حمل و نقل عمومی بیشترین رضایتمندی از نوسازی ناوگان بوده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در جاده‌های کشور روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: با همراهی پلیس راه سعی شده تا از بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته شده و ما یک روند کاهشی را در بروز تصادفات جاده‌ای در این ایام شاهد هستیم.

شهرکی استان اردبیل را یکی از استان‌های جاذب گردشگری و مقاصد اصلی سفرها اعلام کرد و ادامه داد: ما تلاش کردیم تا برای جذابیت بیشتر در سفرهای عموم هموطنان در محورهای مواصلاتی مختلف پویش سفر ایمن با انجام استراحت در مجتمع‌های بین راهی را فراهم کنیم تا به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، رانندگان ۱۵ دقیقه را نیز استراحت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ۲۵ مجتمع خدماتی بین راهی در کشور ما در ایام سفرهای نوروزی سعی کردیم تا با تدارک برنامه‌های جذاب و فرهنگی به استراحت مسافران و رانندگان کمک کنیم تا آنها بتوانند بدون خواب‌آلودگی و عجله و شتاب رانندگی خود را ادامه دهند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با توجه به اینکه عمده تصادفات در مبادی ورودی شهرها و بر اثر خواب‌آلودگی رانندگان و واژگونی خودروها انجام می‌شود، در قالب این طرح سعی شده تا فضاهای گردشگری و ورودی شهرها مکانی برای توقف خودروهای عمومی باشد.

انتهای پیام/

منبع