ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، به رأی ۱۹۶ نماینده مجلس به کلیات طرح ساماندهی کارکنان اشاره کرد و گفت: با بررسی کارشناسی و دقیق‌تر این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس، امیدواریم تا آخر تابستان تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی انجام و تمام نیروها به استخدام رسمی و یا پیمانی تغییر […]

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، به رأی ۱۹۶ نماینده مجلس به کلیات طرح ساماندهی کارکنان اشاره کرد و گفت: با بررسی کارشناسی و دقیق‌تر این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس، امیدواریم تا آخر تابستان تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی انجام و تمام نیروها به استخدام رسمی و یا پیمانی تغییر وضعیت پیدا کنند.

وی به تنوع قراردادها و فعالیت سلیقه‌ای شرکت‌های واسطه‌ای با دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: این قانون شامل همه بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و زیرمجموعه مقام معظم رهبری خواهد شد تا با حذف شرکت‌های واسطه‌ای و امضاهای طلایی، نیروهای انسانی با خود دستگاه‌ها طرف حساب بوده و حقوق و مزایایشان از این طریق پرداخت شود.

ممنوعیت دستگاه‌های اجرایی در به کارگیری نیروها به صورت شرکتی و قراردادی
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این به بعد دستگاه‌های اجرایی ممنوعیتی را در به کارگیری نیروها به صورت شرکتی و قراردادی خواهند داشت و جذب نیرو به شکل متمرکز و از طریق آزمون‌های استخدام و گزینش به انجام خواهد رسید.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این طرح به افزایش حقوق نیروها و رفع مشکلات ۱۷ نوع قرارداد شرکتی منجر شده و بستر خوبی را برای جلب رضایت بیشتر کارکنان و انگیزه برای انجام کار مهیا می‌کند.

وی از تبدیل وضعیت ۶۴ هزار نیروی ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اضافه کرد: باید تغییر وضعیت ۷۶ هزار نفر نیروی ایثارگر نیز به سرعت انجام شود.

اسماعیلی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان نیز بیان کرد: بر اساس قانون شورای عالی کار افزایش ۳۷ درصدی حقوق بازنشسته‌ها باید اعمال شود و دولت مصوبه افزایش ۱۰ درصد را که مغایر با قانون است، رفع کند.

دولت در تلاش است دغدغه‌های معیشتی در کشور برطرف شود
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هیئت تطبیق به عنوان مرجع اصلی افزایش ۳۷ درصد حقوق بازنشستگان را تأیید کرده و سازمان تأمین اجتماعی موظف است تا این مبلغ را اعمال کرده و افزایش حقوق بازنشستگان را مد نظر قرار دهد.

اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم شرایط مطلوبی را در جلب رضایت بازنشستگان شاهد باشیم تا مشکلات و دغدغه‌ها برطرف و ابطال مصوبه دولت را در روزهای آینده با نظر نهایی هیئت تطبیق شاهد باشیم.

وی به وضعیت اقتصادی کشور و ضرورت همگرایی بیشتر اشاره کرد و گفت: بهتر است رسانه‌ها و عموم مردم صبوری بیشتری را در شرایط موجود داشته باشند چرا که دولت تمام هم و غم خود را به کار گرفته تا دغدغه‌های معیشتی در کشور برطرف شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: به جای سیاه‌نمایی بهتر است نقدها به صورت دلسوزانه انجام شود تا ناامیدی در جامعه پمپاژ نشده و مردم نیز وضعیت اقتصادی بهتری را با آرامش روحی و روانی تجربه کنند.

انتهای پیام/

منبع