به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از اتاق ایران، رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران، با حضور در اتاق ایران با سرپرست معاونت بین‌الملل این اتاق دیدار و درباره سه زمینه همکاری با اتاق ایران گفت‌وگو کرد. سفیر اندونزی با توجه به توقف روابط تجاری دو کشور تحت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از اتاق ایران، رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران، با حضور در اتاق ایران با سرپرست معاونت بین‌الملل این اتاق دیدار و درباره سه زمینه همکاری با اتاق ایران گفت‌وگو کرد.

سفیر اندونزی با توجه به توقف روابط تجاری دو کشور تحت تأثیر تشدید تحریم‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا، پیشنهاد کرد: هیات تجاری از طرف اتاق ایران به جاکارتا اعزام شود تا جلسات B۲B و برنامه‌های جانبی به منظور آشنایی و از سرگیری روابط تجاری ایران و اندونزی ترتیب داده شود.

او در ادامه با اشاره به سه زمینه همکاری مهم و حائز اهمیت میان دو کشور گفت: حل مسائل قانونی تحریم‌ها، توسعه تهاتر و فعالیت در بندر چابهار زمینه‌های همکاری ایران و اندونزی هستند.

یولیانتورو ادامه داد: بندر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و ماهیت تجاری خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند پل ارتباطی اندونزی با هند و آسیای مرکزی باشد.

سفیر اندونزی در ایران افزود: مطالبه بخش اقتصادی سفارت اندونزی شناسایی سازوکار و مکانیزم اجرایی و آموزش «چگونگی تجارت با ایران و شناسایی بازار هدف» است که اتاق ایران می‌تواند با همکاری سفارت نقش زیادی در این خصوص داشته باشد.

او با استقبال از توسعه روابط ایران و اندونزی در زمینه‌های تجارت حلال تأکید کرد: ملزومات و تجهیزات پزشکی و دارو، روغن پالم، گردشگری، پتروشیمی و به خصوص مواد ضدعفونی کننده از جمله زمینه‌هایی است که با توجه به نیاز فراوان اندونزی به آن‌ها، می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک کند.

نیلوفر اسدی، سرپرست معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به بی‌پاسخ ماندن نامه دعوت اتاق ایران از رئیس اتاق اندونزی برای سفر به ایران بیان کرد: با توجه به نیاز به هماهنگی‌های اولیه بهتر است جلسات مجازی در قالب وبینار میان اتاق ایران و اتاق بازرگانی اندونزی و با مشارکت سفارت اندونزی برگزار شود.

او در خصوص از سرگیری روابط تجاری دو کشور با وجود تحریم‌ها پیشنهاد کرد: روابط تجاری در زمینه‌های غیر تحریمی از جمله کشاورزی، دارو، مواد غذایی و … تقویت شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار