صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از هفته گذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در ۲ شیفت در مجلس و در بخش منابع درآمدی آغاز شده و در هفته آینده نیز این کار در ۳ شیفت ادامه پیدا می‌کند. وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق پیشنهادات خوبی را مبنی بر افزایش […]

صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از هفته گذشته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در ۲ شیفت در مجلس و در بخش منابع درآمدی آغاز شده و در هفته آینده نیز این کار در ۳ شیفت ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق پیشنهادات خوبی را مبنی بر افزایش بودجه عمرانی کشور، حمایت از اقشار نیازمند و محروم در بخش‌های مختلف و همچنین تولید مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن ارائه کرده که امیدواریم با تصویب نهایی نمایندگان دولت در سال آینده همه این مصوبات را به شکل کامل اجرایی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده صادرات و فروش نفت به همراه منابع درآمدی و هزینه‌ای کشور و تبصره ۱۴ شفاف شده و دولت موظف به هدفمندی یارانه‌ها و افزایش منابع پرداختی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد شده و در کنار آن پوشش بیمه‌ای قالیبافان، رانندگان و سایر اقشار نیز با یارانه‌های خاص مد نظر قرار گرفته است.

بدری شاخصه لایحه سال آینده را محرومیت‌زدایی در ابعاد مختلف اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم در بخش خدمات‌رسانی به جامعه محروم گام‌های جدی برداشته و در سال آینده این طرح‌ها به شکل گسترده انجام می‌شود.

جلسه غیرعلنی مجلس و دولت برای کنترل قیمت‌ها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در تذکرات متعدد به دولت از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها گله‌مند بوده و پیشنهاد کردیم تا دولت و مجلس در اولین فرصت جلسه غیرعلنی راهگشایی را در کنترل قیمت‌ها، ثبات بازار و مایحتاج مردم انجام دهد تا ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف و حرکت‌های تحول‌آفرینی را در حوزه اقتصادی شاهد باشیم.

بدری اضافه کرد: مردم انتظار دارند تا با یک دست شدن هر ۳ قوه کنترل قیمت‌ها و روند کاهشی تورم انجام شده و بیش از این اقشار مختلف مردم در فشار و مضیقه نباشند.

وی بیان کرد: باید مشخص شود که تولید و رونق بازار مورد حمایت همه است و در کنار آن قیمت‌ها به صورت مشخص کنترل شده تا هر کس هرگونه که دوست دارد در عرصه فروش محصولات و مایحتاج مردم ورود پیدا نکند.

بدری ادامه داد: باید وزارت جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات به شکل مؤثر در این حوزه ورود پیدا کنند تا ضعف‌ها شناسایی و بیش از این بازار فروش محصولات و مایحتاج مردم ملتهب نشود.

وی اظهار کرد: برای مردم دیگر افزایش لحظه به لحظه قیمت‌ها قابل تحمل نیست و دولت باید به شعار و وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده، عمل کند که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

موقع مناسب برای طرح صیانت نبود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از همکاران خود که در این شرایط پایانی سال به جای حل مشکلات اقتصادی، با طرح صیانت فضای ملتهبی را در جامعه ایجاد کردند، گفت: کلیات طرح در ماه‌های گذشته در مجلس تصویب شد اما قرار شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود تا به صورت دقیق و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف این طرح در موقع مناسب مورد توجه قرار گیرد.

بدری تصریح کرد: در بدترین شرایط عده‌ای از نمایندگان سعی کردند تا این طرح را دوباره در مجلس مورد بررسی قرار دهند در حالی که در چنین شرایط سخت معیشتی مردم و ایام پایانی سال که مجلس درگیر تنظیم بودجه است، لزومی ندارد چنین طرح‌هایی مطرح شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس در نامه‌ای خواستار بازگرداندن این طرح به کمیسیون و بررسی در شرایط عادی شدند تا بیش از ۱۰ میلیون شاغل در فضای مجازی و الکترونیکی، اقشار مختلف مردم نگران محدودیت‌های فضای ارتباطی نباشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعاً در بررسی این طرح ابعاد مختلف شرایط اجتماعی در نظر گرفته شده و سعی بر این خواهد بود تا بهترین و شفاف‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در موقع مناسب بدون ضربه به پیکره این شبکه مدرن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع