سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با توجه به تداوم استقرار پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی خاورمیانه، جو شمال غرب کشور تا پایان هفته جاری نسبتاً پایدار خواهد بود. وی به نفوذ […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با توجه به تداوم استقرار پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی خاورمیانه، جو شمال غرب کشور تا پایان هفته جاری نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی به نفوذ زبانه‌های پرفشار بویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان اشاره کرد و افزود: این جریانات به صورت شمالی و نیز مرطوب خزری بوده و از نظر دمایی تا روز چهارشنبه هوای مطبوع بهاری در اکثر مناطق به ویژه نواحی مرکزی استان حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان پدیده غالب در این مدت را وزش باد خزری عنوان کرد و گفت: این هوا به خصوص در نواحی شمالی و مرکزی استان حاکم بوده و در نواحی جنوبی استان نیز در ساعات صبحگاهی هوای نسبتاً خنک پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: طی ساعات عصر گاهی خنکی هوا نواحی مرکزی استان را در برگرفته و به تدریج از روز چهارشنبه دمای هوا در غالب مناطق استان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به شار رطوبتی مناسب در سطح استان، شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در برخی نواحی بویژه مناطق کوهپایه ای رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده باران بویژه در ساعات ظهر گاهی و عصرگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان به کمینه و بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعته گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت گرم‌ترین نقطه در استان با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در شهرستان بیله سوار و خنک‌ترین منطقه نیز با ۷ درجه سانتی گراد بلای صفر در شهرستان خلخال به ثبت رسید.

انتهای پیام/

منبع