داریوش امانی در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار به پايگاه خبري تحليلي آذرمغان گفت: با تفاهمنامه امضا شده بین کشورهای روسیه، آذربایجان و ایران نه تنها حجم ترانزیت افزایش یافته بلکه روز به روز بر تجارت خارجی این کشورها و روابط تجار افزوده می‌شود. وی از حل مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان پایانه […]

داریوش امانی در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار به پايگاه خبري تحليلي آذرمغان گفت: با تفاهمنامه امضا شده بین کشورهای روسیه، آذربایجان و ایران نه تنها حجم ترانزیت افزایش یافته بلکه روز به روز بر تجارت خارجی این کشورها و روابط تجار افزوده می‌شود.

وی از حل مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان پایانه فعال بین ایران و آذربایجان خبر داد و تصریح کرد:‌ قرار شد با احداث پارکینگ و همچنین محل توقف موقت خودروها امکان جلب رضایت تجار و بازرگانان فراهم شده و روز به روز توسعه تجاری را در پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان پایانه فعال کشوری شاهد باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر راه‌اندازی صندوق رفاه اجتماعی بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت از فعالان این عرصه، صندوق رفاه اجتماعی در بخش بار، کالا و مسافر خدماتی را به فعالان این عرصه انجام خواهد داد.

امانی افزود: در کنار خدمات رفاهی، پوشش بیمه تکمیلی و بهره‌مندی فعالان این عرصه از تسهیلات و کمک هزینه برای خرید لوازم در این صندوق پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حمل و نقل از عوامل اصلی توسعه اقتصادی و ارکان رشد و بالندگی جوامع است که تحول در این حوزه می‌تواند آثار پرخیر و برکتی را به همراه داشته باشد.

امانی به آمادگی راهداران استان‌های سردسیر مانند اردبیل برای ارائه خدمات در فصل زمستان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تأمین نمک و سایر نیازمندی‌ها، ‌ سعی شده تا نوسازی ناوگان راهداری نیز انجام شده و از آذرماه عملیات راهداری در مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم زمستان امسال شرایط مطلوب و مناسبی را در حوزه ارائه خدمات به مسافران و رانندگان شاهد باشیم تا با کمترین حوادث، تردد ایمن فراهم شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار