ناهیده صمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کشور ما در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، در موقعیت حساسی قرار گرفته است، با توجه به اینکه کشور در دوره دولت کنونی در مدیریت دولتی و اجرایی هم با ناکارآمدی مواجه شده از طرفی وضعیت کرونا و تا حدودی تداوم […]

ناهیده صمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کشور ما در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، در موقعیت حساسی قرار گرفته است، با توجه به اینکه کشور در دوره دولت کنونی در مدیریت دولتی و اجرایی هم با ناکارآمدی مواجه شده از طرفی وضعیت کرونا و تا حدودی تداوم تحریم‌ها همه این‌ها رویداد حساس و مهم، اهمیت حضور در ۲۸ خرداد را تداعی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: تبیین این ارزش‌ها و موفقیت‌ها لازم است تا ملت ما با اشرافیت کامل به این مسائل از ناامیدی نجات یابند، چرا که داشتن امید به آینده‌ای بهتر، خود انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با انتخابات است که وضعیت موجود مدیریتی، متحول خواهد شد و علاوه بر حل مشکلات داخلی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی، اقتدار کشور، امنیت کشور در مقابل نظام سلطه‌گر افزایش خواهد یافت، چرا که اعتبار و آبروی نظام تنها به پشتوانه ملت است که ارزش و افزایش می‌یابد.

صمدی با اشاره به اینکه به سفارش مقام معظم رهبری این روز، روز جهاد عمومی است، اظهار کرد: باید تمام مردم با تمام قوای خود در رفراندوم ملی ۲۸ خرداد حضور یافته و با تجدید پیمان بیعت با ولی امر مسلمین به ندای ایشان لبیک بگویند.

تبلیغات سو نمی‌تواند عامل حکمرانی بر افکار عمومی باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در بازه کنونی انتخابات ما شاهد هستیم که برخی از نامزدها، به همراه حامیان خود و جریان‌های مختلف منتسب به این افراد، از یک سو و رسانه‌های معاند داخلی و خارجی از سوی دیگر، تبلیغاتی را برای ایجاد عملیات روانی و دوقطبی سازی انجام می‌دهند و این تبلیغات می‌تواند به بهای سنگینی در انتهای ایام انتخابات ختم شود /.

صمدی ضمن ابراز امیدواری و خرسندی از آگاهی مردم در مسائل سیاسی و منطقه‌ای گفت: در این سال‌ها مردم ما از این ترفندها و سناریوهای تکراری مطلع شده‌اند که ایجاد دوقطبی‌هایی با واژه‌هایی چون زندگی یا مرگ، زندگی یا جنگ و امثالهم و یا اینکه با خواندن اشعار و عباراتی به زمان قوم خودشان برای احساسی کردن مردم و صرفاً برای جلب آرای آنهاست و هدف دیگری در پشت این تبلیغات نهفته نیست.

وی برخی داوطلبان ریاست جمهوری را بدون برنامه و راهکارهای عملی برای حل مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: مشکل مردم ما اقتصاد و معیشت است طوری که هم‌اکنون سفره مردم کوچک شده و هر روز در حال تنگ و کوچک شدن است و درد ما در این برهه از زمان زباله گردهایی اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ است که سلامت و بهداشت آنها را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: درد ما اشتغال کاذب و بیکاری چند هزار و چند میلیون تحصیل کرده است که در کنار تمام این مشکلات افزایش سن ازدواج، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دیگری خودنمایی و جلب توجه می‌کنند و داوطلبی اگر قصد ورود به عرصه مدیریت کلان کشوری دارد باید با مدنظر داشتن این موارد به همراه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی وارد میدان عمل شود.

نخبه‌پروری در کنار عدالت‌محوری نخستین گام مدیریتی رئیس جمهور آینده باشد

ناهیده صمدی با تاکید بر خواسته و مطالبات مردم ایران گفت: ملت ما رئیس جمهوری می‌خواهند که با پایبندی به ایمان و تقوا و عدالت، از ظرفیت‌های داخلی و پتانسیل‌های موجود در کشور به ویژه از ظرفیت نخبگان کشور در راستای مدیریتی بهره گرفته و به امنیت و اقتدار کشور اهمیت دهد.

وی تصریح کرد: منافع حائز اهمیت برای این فرد احتمالی قطعاً باید در وهله اول منافع ملی و مردمی باشد و اصلی‌ترین عملکرد او در راستای حفظ امنیت مبارزه با فساد و ناعدالتی‌ها باشد.

این کارشناس سیاسی طرح‌ریزی برنامه برای بهبود معیشت مردم در کشور را حائز اهمیت دانست و افزود: ظرفیت‌ها و منابع کشور ما بسیار زیاد است و مردم ما لایق بهترین زندگی هستند اما قطعاً این ظرفیت و ثروت عظیم نیاز به مدیر خوب دارد کسی که بتواند با حضور در میدان و در بین مردم مشکلات آنان را احصا کرده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در صدد برطرف‌سازی آن‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع