سید احسان خاندوزی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حقیقت افسران جنگ اقتصادی هستند که به صورت دقیق تحولات اقتصادی کشور را رصد کرده و سعی در پشتیبانی از حاکمیت و دولت را پیشبرد اهداف عالی دارند. وی تصریح کرد: دولت با جهت‌گیری مناسب تسهیل در محیط کسب […]

سید احسان خاندوزی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حقیقت افسران جنگ اقتصادی هستند که به صورت دقیق تحولات اقتصادی کشور را رصد کرده و سعی در پشتیبانی از حاکمیت و دولت را پیشبرد اهداف عالی دارند.

وی تصریح کرد: دولت با جهت‌گیری مناسب تسهیل در محیط کسب و کار و روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را هدف‌گذاری کرده و حرکت ما به سمت دولت الکترونیکی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تقویت نظام تولید است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی به فعالیت درگاه ملی صدور مجوزها و راه‌اندازی پنجره واحد حمایت از سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در کوتاهترین زمان درگاه ملی صدور مجوزها راه‌اندازی شده و سعی ما بر این بوده تا تسهیل‌گر فرآیند کارآفرینی و سرمایه‌گذاری باشیم.

خاندوزی افزود: در حوزه مالیات نیز تلاش بر این است تا به سمت الکترونیکی شدن کامل حرکت کنیم تا به دور از اعمال سلیقه و نگاه بروکراسی اداری، جلوی فساد و رانت در این بخش گرفته شود.

وی بیان کرد: حتی در کنار ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، شکایت‌های مؤدیان نیز در بستر الکترونیکی انجام خواهد شد تا سعی کنیم در یک دوره سه ساله کمترین مراجعه مؤدیان را به ادارات مالیاتی شاهد باشیم.

خاندوزی از تأمین ۲۵۰ میلیارد ریال منابع در قالب تبصره ۱۸ خبر داد و اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال منابع از محل تبصره ۱۸ به استان اردبیل اختصاص یافته و تا پایان تیرماه این رقم به ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تقویت نظام صادرات جزو رویکردهای اصلی محسوب می‌شود، بیان کرد: به هیچ وجه قصد حرکت به سمت ممنوعیت صادرات نداریم بلکه سعی می‌کنیم با تعرفه‌گذاری درست از فعالان این حوزه حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: با حمایت از واحدهای صنعتی امیدواریم در فصل گرما کمترین قطعی برق را در واحدهای صنعتی شاهد باشیم چرا که پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس عرضه برق در بورس انرژی است تا امکان تأمین منابع را در این بخش شاهد باشیم.

خاندوزی از افزایش اختیارات بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: حتی برای مشتریان خاص تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به صورت استانی انجام می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: ما حتی اختیارات خودمان را در ۳۵ حوزه به مدیران استانی تفویض کردیم تا در کوتاهترین زمان تصمیم‌گیری‌ها و اجرای مصوبات را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع