به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل عصر چهارشنبه در نشست با معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری اردبیل از بالا بودن تعرفه گاز برای واحدهای صنعتی انتقاد کرده و ضرورت اصلاح قیمت‌ها را یادآور شدند. در این جلسه […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل عصر چهارشنبه در نشست با معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری اردبیل از بالا بودن تعرفه گاز برای واحدهای صنعتی انتقاد کرده و ضرورت اصلاح قیمت‌ها را یادآور شدند.

در این جلسه که استاندار اردبیل نیز حضور داشت، مشکلاتی نظیر تأمین نشدن سرمایه در گردش و ثابت واحدهای تولیدی و صنعتی مطرح و از سیاست انقباضی بانک‌ها در چهار ماهه اخیر انتقاد شد و از معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا جلوی تصمیمات سلیقه‌ای در حوزه بانکی گرفته شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۲۰ سال اخیر صنعت بسته‌بندی آب رشد قابل توجهی پیدا کرده و ظرفیت تولید این بخش به ۱۵ میلیارد لیتر آب رسیده است.

رئیسی فعال بودن ۲۰۰ واحد تولید آّب‌های بسته‌بندی را در سطح کشور یادآور شد و تصریح کرد: در این شرایط شهرک تخصصی آب در نیر راه‌اندازی شده و در سایر مناطق نیز توسعه صنعت بسته‌بندی آب را شاهد هستیم.

وی به ارزان بودن نرخ آب در کشور لیتری پنج ریال اشاره کرد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی ما با کاهش خرید مردم روبه‌رو هستیم و با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم، موانع و مشکلات نیز کاملاً مشهود است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی افزود: در حالی که دولت سعی می‌کند به صورت شفاف در حوزه حمایت از صنعتگران عمل کند اما افزایش ۵۶ درصدی قیمت پت بطری آب‌های معدنی در ۴۵ روز اخیر بر دغدغه‌ها و مشکلات افزوده و انتظار می‌رود وزارت صنایع حمایت لازم را انجام داده و پشتیبانی‌های مؤٍثری را از صنعتگران و تولیدکنندگان انجام دهد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تأمین نقدینگی برای واحدهای تولیدی در این شرایط سخت اقتصادی بسیار مهم است و ما با لحاظ کردن تمام موانع تولید، سعی می‌کنیم تا محصولاتمان را به موقع به بازار عرضه کرده و جلوی نابسامانی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نوعی گرفته شود.

وی اضافه کرد: برخلاف روال عادی، بانک‌ها به بهانه منابع و مصارف از پرداخت تسهیلات طفره می‌روند در حالی که واحدهای صنعتی به سختی سر پا ایستاده و اکثر واحدها نیز با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، در این جلسه مشکلات واحد تولید سرم‌سازی اردبیل و همچنین تولیدکننده تایر مطرح شد که با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری در صنعت تایر، اعلام شد با ادامه این روند صنعت تایر در آینده نزدیک به نقطه زیان‌دهی کامل خواهد رسید.

در این جلسه ۲ ساعته دیگر تولیدکنندگان و صنعتگران در بخش‌های مختلف نیز مشکلات خود را مطرح کرده و معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای حل این مشکلات و دغدغه‌ها را دادند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر