به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: به صورت مستقل دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می‌شود تا فعالیت‌ها و برنامه ریزی ها در جهت تقویت رویکردهای علمی و تخصصی در این بخش به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: به صورت مستقل دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می‌شود تا فعالیت‌ها و برنامه ریزی ها در جهت تقویت رویکردهای علمی و تخصصی در این بخش به همگرایی بیشتر منجر شود.

وی تصریح کرد: هر چند پرداخت هزینه از جیب ایرانیان برای حمایت از جهان اسلام و جبهه مقاومت قابل هضم برای تعدادی از مردم نیست اما افتخار می‌کنیم که این هزینه را پرداخت کرده و به تقویت نهاد اسلام کمکی راستین می‌کنیم.

رئیس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر چند مردم ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبه رو هستند و تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی میدان را برای ملت ایران تنگ کرده اما هرگز از پرداخت هزینه به نفع جهان اسلام و حمایت از مردم مظلومی همچون فلسطین ابایی نداریم و آشکارا این حمایت‌ها را اعلام می‌کنیم.

علم الهدی جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار وحدت امت اسلامی برای رسیدن به امت واحده اعلام کرد و افزود: در سایه گفت‌وگو و تعامل است که این همگرایی به دست آمده هر چند که هزینه‌هایی نیز پرداخت کردیم که به دور از پنهان کاری به این امر افتخار می‌کنیم.

اجماع مسلمان حول محور قرآن ضرورت دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار مجاهدت شهدای مقاومت علمای این جبهه نیز سعی وافر کردند تا جلوی تفکرات انحرافی گرفته شده و به نوعی تحکیم مبانی دینی و اعتقادی اتفاق بیفتد.

علم الهدی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با درک خلأ به وجود آمده در این حوزه سعی کرده تا به تقویت تقریب مذاهب کمک و در استان‌های مختلف به فراگیری و پشتیبانی این امر همت کند.

وی تلاش بی رحمانه دشمنان را در ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه عمده مشترکات ادیان و مذاهب اسلام بر مدار پیامبر، کتاب و سنت یکی است، پس به همین خاطر حرکت‌ها و اقدامات تحریک آمیز بی نتیجه خواهد بود.

علم الهدی ادامه داد: اگر اختلافی هم باشد در فروع فقهی است که به یقین آن را تحمل می‌کنیم و همچنان بر اجماع مسلمانان حول محور قرآن و اصول اسلامی تاکید داریم.

راه اندازی ۱۵ دفتر تقریب در کشور

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورای راهبری تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور راه اندازی شده است.

سروری مجد تصریح کرد: برای رسیدن به پیام امت واحده باید تمام دیدگاه‌های تفرقه انگیز را کنار بگذاریم و به دور از نگاه خصمانه روی مؤلفه‌های مشترک تاکید کنیم.

وی طرح مباحث علمی، مناظره‌ها و گفت‌وگوهای منطقی را در این حوزه یادآور شد و گفت: با راه اندازی دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی سعی داریم تا به سمت برگزاری این نشست‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع