به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح عرشه اصلی پل قدس به صورت آزمایشی در اردبیل اظهار کرد: شش سال مردم اردبیل منتظر تکمیل این پروژه عمران شهری بودند تا مشکلات و نارسایی‌هایی در این مدت از سوی مردم مطرح شد و گله‌مندی‌ها به معنای واقعی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح عرشه اصلی پل قدس به صورت آزمایشی در اردبیل اظهار کرد: شش سال مردم اردبیل منتظر تکمیل این پروژه عمران شهری بودند تا مشکلات و نارسایی‌هایی در این مدت از سوی مردم مطرح شد و گله‌مندی‌ها به معنای واقعی در این زمینه مطرح می‌شد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه تکمیل و افتتاح چنین پروژه‌هایی در مدت زمان طولانی بیش از شش سال قابل قبول نیست و ما انتظار داریم با برنامه‌ریزی دقیق شورا و شهرداری در اجرای پروژه‌های جدید دقت عمل بیشتری داشته و شیرینی افتتاح این پروژه‌ها را در کام مردم تلخ نکنند.

استاندار اردبیل گفت: اگر مردم امروز انتقاد و گله‌مندی در این زمینه دارند، به حق و بجاست و ما از بابت طولانی شدن این پروژه از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر بخش‌های دیگر این پل نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری شود.

عاملی افزود: اینکه شهردار جدید اردبیل در کمتر از ۲۲ روز این پروژه را با تلاش شبانه‌روزی کارگران و پیمانکاران تا مرحله صد درصد رسانده قابل تقدیر است ولی باید در سایر پروژه‌ها زمانبندی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم شهردار اردبیل نیز به افتتاح عرشه اصلی پل قدس اشاره کرد و ادامه داد: در مدت یک ماه که مسئولیت شهرداری اردبیل را عهده‌دار شدیم به همراه اعضای شورای شهر با تلاش شبانه‌روزی سعی کردیم تا این پل تکمیل شده و به زیر بار ترافیک برود.

محمود صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک هفته به صورت آزمایشی این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در هفته آینده در سفر رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شود.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را ۶۶ ماه اعلام کرد و ادامه داد: زمانی که ما پل قدس را تحویل گرفتیم این پروژه ۷۸ درصد در عرشه اصلی و ۵۶ درصد در کل پروژه پیشرفت داشت که امروز عرشه اصلی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد و سایر بخش‌های این پل تا دو ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.

شهردار اردبیل علت تأخیر ۱۰ روزه در تکمیل این پروژه را برخلاف وعده قبلی نامساعد بودن شرایط جوی و عدم قیرپاشی و آسفالت‌ریزی اعلام کرد و گفت: در این ۲۲ روز چهار هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۸۰۰ تن آرماتوربندی و ۸۰۰ تیر ۲۳ متری در پل جاگذاری شده و شش هزار تن آسفالت‌ریزی نیز به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پل قدس که از سال ۹۴ شروع شده با گذشت ۶۶ ماه به عنوان طولانی‌ترین پل داخل شهری شمال‌غرب کشور که امروز در فاز اول به صورت آزمایشی به زیر بار ترافیک رفت تا در هفته آینده و سفر رئیس جمهور آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

منبع