به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای به اقدام اخیر عربستان سعودی در اعدام شماری از اسرای یمنی واکنش نشان داد و آن را بشدت محکوم کرد. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در این زمینه اعلام کرد: اعدام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای به اقدام اخیر عربستان سعودی در اعدام شماری از اسرای یمنی واکنش نشان داد و آن را بشدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در این زمینه اعلام کرد: اعدام شماری از اسرای یمنی توسط عربستان سعودی مصداق بارز ارتکاب جنایت جنگی است. این اقدام با تمامی موازین و اصول انسانی در تعارض است.

این وزارتخانه در ادامه عنوان کرده است: اعدام اسرای یمنی اولین جنایتی نیست که سعودی‌ها در حق دیگران مرتکب می‌شوند. این جنایت بار دیگر نشان داد که رژیم سعودی کوچک‌ترین ارزشی برای موازین بین المللی قائل نیست.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در پایان بیانیه خود تصریح کرده است: جامعه جهانی، سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل و نیز شورای حقوق بشر این سازمان باید ضمن محکوم کردن جنایت سعودی، این رژیم را وادار به احترام به قوانین بین المللی سازند.

روز گذشته نیز نصر الشمری، سخنگوی جنبش نجباء به اعدام‌های دسته جمعی در عربستان واکنش نشان داده بود. وی گفت: رژیم سعودی همچنان به نقض حقوق‌بشر و دشمنی با انسانیت ادامه می‌دهد.

این مقام عراقی افزود: جنایت اخیر آل سعود از جمله شدیدترین جنایات این رژیم به‌شمار می‌رود که طی آن، جمعی از شهروندان شیعه عربستانی و اتباع سایر کشورها که در پی آزادی و عدالت و کرامت بودند، اعدام شدند.

این شخصیت عراقی با تأکید بر اینکه رژیم سعودی از طریق متهم کردن قربانیان به اقدامات تروریستی، درصدد فریب افکار عمومی است، ادامه داد: این رژیم با گرایش‌های طایفه‌گرایانه ضدانسانی و کارنامه‌ای مملو از جنایت و تروریسم سیاه، نه‌تنها برای منطقه بلکه برای اغلب کشورهای دنیا تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود.

وی ضمن فرا خواندن همه شرافتمندان و آزادگان جهان برای مقابله با رفتارهای غیرانسانی، مفتضحانه و جنایت‌بار آل‌سعود، خاطرنشان کرد: این سوابق جنایی روز به روز به سست شدن پایه‌های رژیم سعودی و زوال ابدی آن منجر می‌شود؛ چرا که گزند ظالم به خودش بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

منبع