به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم فوتبال پورتو بیش از یک ماه پیش بود که در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ فوتبال پرتغال برابر ویتوریا گیمارش با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید. طارمی در این مسابقه دو بار از «برونو وارلا» دروازه بان ویتوریا پنالتی گرفت. مهاجم ایرانی پورتو ابتدا در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم فوتبال پورتو بیش از یک ماه پیش بود که در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ فوتبال پرتغال برابر ویتوریا گیمارش با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید. طارمی در این مسابقه دو بار از «برونو وارلا» دروازه بان ویتوریا پنالتی گرفت.

مهاجم ایرانی پورتو ابتدا در نیمه نخست آن مسابقه یک پنالتی به دست آورد و آن پنالتی را به گل تبدیل کرد. طارمی سپس در نیمه دوم هم بار دیگر پورتو را به پنالتی رساند اما در گل کردن این پنالتی ناکام ماند و سپس چند دقیقه بعد تعویض شد.

اعتراف دروازه‌بان پرتغالی بعد از جنجال پنالتی‌های طارمی

آغاز جنجال و واکنش شدید باشگاه پورتو

بعد از این مسابقه بود که وب سایت باشگاه اسپورتینگ لیسبون، رقیب دیرینه و جدی پورتو برای کسب عنوان قهرمانی با انتشار مقاله‌ای تند و توهین آمیز، به طارمی بابت گرفتن پنالتی لقب جاعل و فریبکار داد.

این مقابله جنجال زیادی در پرتغال به پا کرد و واکنش‌های زیادی در پی داشت. در یکی از این واکنش‌ها، «پینتو دا کوستا» رئیس باشگاه پورتو دفاع سفت و سختی از طارمی انجام داد و نویسنده این مطلب را نژادپرست دانست.

اقدام طارمی در مقابل توهین‌ها

بعد از انتشار این مطلب بود که طارمی بعد از گلزنی برای پورتو و حتی در جشن قهرمانی این تیم شادی گل خاص خود را انجام داد و با گذاشتن انگشت روی بینی (به نشانه هیس) به منتقدانش جواب داد.

طارمی همچنین در مصاحبه با یک روزنامه پرتغالی که روز گذشته منتشر شد، در واکنش به اینکه گفته می‌شود با فریب دادن داور پنالتی می‌گیرد، گفت: این روش عادی بازی من است. من یک مهاجم هستم و مدافعان باید مراقب باشند. اگر اول به توپ برسم و خطا بگیرم تقصیر من نیست. وقتی این اتفاق در منطقه جریمه می‌افتد، پنالتی است.

اعتراف دیرهنگام دروازه بان ویتوریا گیمارش

حالا که لیگ پرتغال به پایان رسیده است و بیش از یک ماه از ماجرای آن پنالتی‌های جنجالی می‌گذرد، برونو وارلا دروازه بان پرتغالی ویتوریا اعتراف کرد که هر دو پنالتی روی طارمی درست بوده است.

برونو در گفتگو با «کانال ۱۱» با بیان اینکه بعد از هر مسابقه، بازی‌ها را آنالیز می‌کند، گفت که هر دو برخوردش با طارمی پنالتی بوده است و توضیحاتی درباره نحوه برخورد با مهاجم ایران ارائه کرد.

وی گفت: صادقانه بگویم، اگر این برخوردها روی مهاجمان ما رخ می‌داد می‌گفتم پنالتی است. طارمی کارش را انجام داد. من نباید به آن شکل با او برخورد می‌کردم.

اعتراف دروازه‌بان پرتغالی بعد از جنجال پنالتی‌های طارمی

انتهای پیام/

منبع