به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بانک سرمایه گذاری بزرگ و مشهور «کردیت سوئیس» با انتشار گزارش مالی سال ۲۰۲۲ خود اعتراف کرد که روند برداشت سپرده گذاری ها از این بانک تا حد زیادی کُند شده و به ثبات رسیده، اما هنوز آثاری از امکان معکوس شدن این روند و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بانک سرمایه گذاری بزرگ و مشهور «کردیت سوئیس» با انتشار گزارش مالی سال ۲۰۲۲ خود اعتراف کرد که روند برداشت سپرده گذاری ها از این بانک تا حد زیادی کُند شده و به ثبات رسیده، اما هنوز آثاری از امکان معکوس شدن این روند و افزایش سپرده گذاری ها به چشم نمی خورد.

لازم به ذکر است، با به وقوع پیوستن پاره ای رسوایی های مالی برای کردیت سوئیس، سپرده گذاران این بانک طی سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، اقدام به برداشت بخش مهمی از دارایی های خود به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار نموده که گفته می شود در تاریخ این بانک بی سابقه بوده است.

گزارش روز سه شنبه کردیت سوئیس در حالی منتشر می شود که این بانک در گزارش پیشین خود مدعی شده بود که سپرده گذاران بار دیگر در حال بازگرداندن سپرده های خود نزد این بانک هستند.

همچنین میزان بدهی های این بانک به رقمی بی سابقه افزایش یافته و به همین دلیل، ارزش سهام آن نیز در روز دوشنبه به شدت سقوط کرد.

به گفته کارشناسان، بخشی از روند رو به وخامت کردیت سوئیس به موضوع ورشکستگی بانک های آمریکایی باز می گردد که اکنون به نظر می رسد آتش بی اعتمادی سرمایه گذاران به بانک های آمریکایی، در حال نفوذ به بانک های شبه ورشکسته اروپا است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار