حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: دولت با مصوبه مجلس اعتبارات محرومیت‌زدایی را از سال ۱۴۰۰ در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش گنجانده اما تاکنون ریالی از این بابت اختصاص نیافته است. وی با اشاره به اینکه این بودجه از محل درآمدزایی و برای […]

حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: دولت با مصوبه مجلس اعتبارات محرومیت‌زدایی را از سال ۱۴۰۰ در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش گنجانده اما تاکنون ریالی از این بابت اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه این بودجه از محل درآمدزایی و برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف و نیازمند کشور تصویب شده بود، تصریح کرد: به دلیل برخی ایرادات فنی هنوز اعتباری از این محل به سازمان نوسازی مدارس کشور تخصیص نیافته و ما را با چالش عمده‌ای در تعریف پروژه‌های جدید نوسازی در کشور روبه‌رو کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امیدواریم تا سال آینده از این محل اعتباری را دریافت کنیم، گفت: با دریافت این اعتبارات انتظار می‌رود فرآیند ساخت و توسعه مدارس در مناطق محروم با روند قبلی به پیش رود.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه ردیف محرومیت‌زدایی در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز حذف شده است، افزود: با پیگیری نمایندگان در صحن علنی مجلس امیدواریم این مشکل نیز حل شده و ردیف اعتباری مناسبی برای مناطق محروم تعریف شود.

وی اجرای قانون مولدسازی در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: حوزه مولدسازی قانونی است که به تصویب سران قوا رسیده و دولت باید بخشی از املاک مازاد خود را به تشخیص مدیران کل آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش کشور به فروش برساند.

خان‌محمدی اضافه کرد: وجوه مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی و خیرین اختصاص می‌یابد و در صورت فروش ملکی از محل‌های مختلف مبلغ فروش در اختیار نوسازی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مقرر شده تنها در حوزه نوسازی مدارس و وزارت بهداشت و درمان صد درصد منابع مولدسازی در همان منطقه و برای ساخت مدارس با اولویت مدارس خیرین در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم دیونی که بر گردن ما است، ادا کنیم.

خان‌محمدی اظهار کرد: در این راستا و در تکمیل پروژه‌ها هیچ ملک خیری و وقفی وجود ندارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به پرداختی‌های وزارت آموزش و پرورش از محل رتبه‌بندی به کارکنان سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: ما در این راستا پیگیری‌های مؤثری را انجام دادیم تا اجرای عدالت در پرداختی‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر