به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه شهر نیر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اربعین حسینی برای دانشجویان اظهار کرد: تبیین، جانمایه اربعین حسینی و اربعین مکمل عاشورای حسینی است. وی به اهمیت مسئله تبیین اشاره کرد و گفت: امروز باید به مسئله تبیین اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه شهر نیر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اربعین حسینی برای دانشجویان اظهار کرد: تبیین، جانمایه اربعین حسینی و اربعین مکمل عاشورای حسینی است.

وی به اهمیت مسئله تبیین اشاره کرد و گفت: امروز باید به مسئله تبیین اهمیت ویژه ای قائل شویم چرا که تبیین خنثی کننده حرکت دشمن است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تبیین بسیاری از حقایق را روشن می‌کند، گفت: اصل قطعی در تبیین، رعایت اخلاق است و بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمنان است چرا که جهاد فقط شمشیر داشتن و جنگیدن در میدان نیست بلکه جهاد مراحل و شیوه‌های مختلف دارد.

حجت الاسلام نعمتی به تشریح انواع جهاد پرداخت و گفت: جهاد فکری، جهاد علمی، جهاد تبلیغی و تبیینی در کنار جهاد مالی از جمله انواع جهاد است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه فساد، فتنه و دعوا با موضع گیری متقن و به هنگام خنثی می‌شود، به شرایط تبیین اشاره کرد و گفت: تبیین باید به دور از جنجال و عمار گونه و به دور از تعصب و تعلقات جناحی انجام شود.

وی با بیان اینکه تبیین باید پیوسته و مستمر باشد، افزود: در مسئله تبیین باید از تهمت زدن و افترا بستن به افراد پرهیز شود.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت علامه آیت الله حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: وی یار امام و یاور رهبر معظم انقلاب بود.

وی به توصیف ویژگی‌های بارز علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: این روحانی دانشمند، در واقع عالم ربانی حکیم و عالم به علوم منقول و معقول بود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه علامه حسن زاده اولین امام جمعه شهر هزار سنگر آمل در شرایط سخت و دوران ابتدایی انقلاب اسلامی بود، گفت: علامه حسن زاده، عالم انقلابی و عارفی کم نظیر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: فرهنگ وقف راهبردی متعالی در راهبری اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد چراکه بخشی از تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی ما است.

امام جمعه شهرستان نیر به تکالیف اجتماعی اشاره کرد و گفت: تکالیف اجتماعی وظایفی است که هر فرد باید برای تحقق ارزش‌های الهی در جامعه انجام دهد.

وی از وقف به عنوان یکی از وظایف ثروتمندان برای بهره مندی فقرای جامعه از نعمت‌های الهی برشمرد و گفت: ثروتمندان با وقف بخشی از اموال خود ضمن کمک به همنوعان خود در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه، رضایت الهی را نیز به دست آوردند.

حجت الاسلام نعمتی به یکی از واقفان شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: مرحوم شجاع مهدویان، انسان مؤمن، انقلابی و ولایی بود که با وقف منزل و زمین خود برای معلولان و مددجویان بهزیستی کار خداپسندانه انجام داد..

وی از واقفان شهرستان نیر در راستای کمک مومنانه و بسته‌های معیشتی و بسته‌های کمک تحصیلی قدردانی کرد و گفت: کار واقفان در ایام کرونایی ستودنی است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: استقرار نظام امامت، آخرین مأموریت پیامبر اکرم (ص) بود.

وی به تبیین مسئله امامت پرداخت و گفت: امامت یعنی تبیین دین و احکام نظام اسلامی تا ضمن جلوگیری از نفوذ افکار انحرافی و سکولار به دین، سیاستمداران با اخلاق و با کفایت وارد حاکمیت اسلامی شوند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: دوران امامت امام حسن (ع) که منجر به صلح اجباری شد، باعث شد صورت مکر و فریب و حیله امویان با حاکمیت معاویه افشا شود هرچند همراهان، امام را یاری نکردند.
وی به سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و گفت: تولید سرمایه‌های اجتماعی اسلام ناب، ره آورد امامت امام رضا (ع) بود.

امام جمعه شهرستان نیر مصون سازی اسلام از آسیب‌ها و تبیین و تعریف چارچوب برای شیعیان، آماده سازی برای به دست گرفتن حکومت در مکتب اما رضا (ع) انجام گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اظهارات نسنجیده دولت باکو اشاره کرد و گفت: اظهارات نسنجیده و اقدامات دولت باکو بوی توطئه آمریکایی و اسرائیلی می‌دهد و هرگونه توطئه برای تغییر مرزها قابل تحمل نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان نیر به مشکلات روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: «روستای ویرنق» با بیش از ۳۰۰ خانوار و جمعیت بالغ بر هزار نفر که در نزدیکی شهرستان نیر واقع شده و ۱۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است با داشتن ۲ مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه با مشکل شدید اینترنت مواجه است که از این لحاظ خانواده‌ها به دلیل عدم آنتن دهی و قطعی اینترنت از دسترسی به شبکه شاد با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

انتهای پیام/

منبع