ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس این سامانه اطلاعات جامع و کامل از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اعم از بخش صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و خدمات در اختیار متقاضیان به ویژه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار می‌گیرد تا بر اساس آن طرح‌های خود را انتخاب کنند. وی تصریح […]

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: بر اساس این سامانه اطلاعات جامع و کامل از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اعم از بخش صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و خدمات در اختیار متقاضیان به ویژه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار می‌گیرد تا بر اساس آن طرح‌های خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: در این سامانه جامع سعی شده تا به شکل همه‌جانبه توانمندی‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های فراهم شده در شهرک‌ها و نواحی صنعت، حریم مورد نظر و سایر امکانات مورد نیاز به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا آنها با در نظر گرفتن همه این شرایط تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل انجام این فرآیند را تسهیل‌گری در مسیر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی اعلام کرد و گفت: نباید این اقدام به صورت چشم بسته و بدون ارائه اطلاعات دقیق به انجام برسد چرا که سرمایه‌گذار به دنبال سودآوری است و کوچک‌ترین بی‌مهری و خلف وعده او را از استان فراری داده و امکان حضورش در سایر استان‌ها را به وجود می‌آورد.

عزیزی افزود: ما در سامانه اطلس سرمایه‌گذاری حتی واحدهای مشابه و ظرفیت تولید آنها را معرفی کردیم تا سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن همه این شرایط و جوانب درست و صحیح تصمیم‌گیری کرده و به سرمایه‌گذاری کمر همت ببندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر با فراهم شدن پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کمتر از ۴۸ ساعت صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و به هیچ وجه تأخیر و تعللی را در این حوزه شاهد نیستیم.

عزیزی به ضرورت راه‌اندازی رایزن‌های اقتصادی در کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان، روسیه و حوزه قفقاز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اصلی‌ترین محور توسعه استان بخش کشاورزی است، ما برای صادرات محصولات گلخانه‌ای و صنایع فرآوری و تبدیلی در حمایت از سرمایه‌گذاران به این رایزن‌ها نیاز مبرم داریم تا در فروش محصولات و عرضه آن با مشکلی روبه‌رو نشویم.

معاون استاندار اردبیل اضافه کرد: با راه‌اندازی بارانداز ریلی در شمال استان و احداث راه آهن در سال‌های آینده باید قیمت تمام شده حمل و نقل و عرضه محصولات به بازارهای خارجی را کاهش دهیم تا امکان رقابت بیشتر در بین سرمایه‌گذاران فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع