به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، رامین صادقی عصر شنبه در نشست با جمعی از اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: جایگاه اصناف و بازار را فراتر از مباحث اقتصادی می‌دانیم و بر این باوریم هم در سنگر فرهنگی و هم سنگر تولید و تحول اقتصادی باید بازار نقش‌آفرین اصلی باشد. […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، رامین صادقی عصر شنبه در نشست با جمعی از اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: جایگاه اصناف و بازار را فراتر از مباحث اقتصادی می‌دانیم و بر این باوریم هم در سنگر فرهنگی و هم سنگر تولید و تحول اقتصادی باید بازار نقش‌آفرین اصلی باشد.

وی نقش تعیین‌کننده بازار را به عنوان حلقه آخر عرضه محصول یادآور شد و تصریح کرد: اگر واحدهای صنفی فعال نباشند، فرآیند عرضه ابتر می‌ماند و حلقه مهم بازار می‌تواند به آسودگی و آرامش بیشتر مردم به ویژه در ایام پایانی سال کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت اصناف منصف اردبیل را در بهبود شرایط موجود و کاهش روند تورمی در بازار یادآور شد و گفت: ما از ابتدا رویکرد ارشادی و تعامل با اصناف را در پیش گرفتیم و سعی ما بر این بوده تا با همراهی اصناف و بازاریان چه در ایام کرونا و چه در شرایط کنونی، یک وضعیت رو به جلو و تسهیل‌گری را به وجود آوریم تا رضایتمندی بیشتر فراهم آید.

صادقی مشارکت اصناف و بازاریان را در کمک و پشتیبانی در عرصه‌های مختلف به ویژه زلزله اخیر خوی و سایر حوادث ناگوار کشور یادآور شد و افزود: بازار همواره به دور از نگاه دولتی و الزام‌آور سعی کرده به مأموریت ارزشمند معنوی خود در کمک و مساعدت به آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان ورود پیدا کرده و تا حد امکان در این بخش یاریگری کند.

وی ضرورت حل مشکلات اصناف و بازاریان به ویژه تعامل و ارتباط با امور مالیاتی، بیمه و دستگاه خدمات‌رسان را برای بازار یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری همه این موارد، تلاش می‌کنیم تا همچون ستاد تسهیل بخش صنعت برای حوزه اصناف و بازار نیز ستاد تسهیلی راه‌اندازی کنیم تا به صورت ماهانه موانع و مشکلات پیش روی اصناف و بازاریان مورد رصد و پایش قرار گرفته و نسبت به حل آن اقدام کنیم.

صادقی تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته این استان رتبه اول رشد واحدهای تولیدی را به دست آورده و وضعیت مناسبی را در احیای واحدهای راکد و حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت نصب دوربین مدار بسته را در بازار تاریخی اردبیل، پاساژها و صنوف مختلف یادآور شد و بیان کرد: خود اصناف با همکاری اتحادیه در این زمینه ورود پیدا کنند تا با توجه به تولید تجهیزات دوربین مدار بسته در استان، امکان استفاده از این ظرفیت به نفع اصناف و بازاریان با هدف تأمین امنیت بیشتر فراهم آید.

در این جلسه رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل نیز به فعالیت اقتصادی و اجتماعی این جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی بازار اردبیل نصب دوربین‌های مدار بسته با هدف تأمین امنیت و بهبود شرایط در این حوزه است و در کنار آن مجهز کردن بازار به سیستم آتش‌نشانی و بهسازی و نوسازی بازار تاریخی و سراهای اردبیل بسیار مهم و ضروری است.

سعید ایرانی جم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای احیای بافت فرسوده بازار اردبیل از محل بازآفرینی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که عملیات عمران و ترمیم بازار «پنبه‌فروشان و زنجیرلر» در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در محیط پیرامونی بازار تاریخی اردبیل باید فضای احداث پارکینگ، ایستگاه آتش‌نشانی و سرویس‌های بهداشتی فراهم آید تا گردشگران و مسافران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: بعد از گذشت سال‌ها هنوز بازار اردبیل از نعمت گاز بی‌بهره است و مغازه‌ها با چراغ‌های نفت گرم می‌شود در حالی که میراث فرهنگی باید اجازه گازرسانی را به بازار تاریخی اردبیل بدهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر