به گزارش آذرمغان به نقل از بازار، داود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این اصلاح قوانین در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از چند سال پیش شروع شده و بانک‌های استان اردبیل تلاش می‌کنند تا براساس قوانین و مقررات جدید شرایط سهلی را در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری به وجود آورده و این […]

به گزارش آذرمغان به نقل از بازار، داود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این اصلاح قوانین در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از چند سال پیش شروع شده و بانک‌های استان اردبیل تلاش می‌کنند تا براساس قوانین و مقررات جدید شرایط سهلی را در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری به وجود آورده و این بخش را به اشکال مختلف مورد حمایت خود درآورند.
وی با اظهار تأسف از برخی اظهار نظرها در مورد پیچیدگی نظام بانکی و اصلی‌ترین موانع در مسیر تولید از سوی بانک‌های عامل تصریح کرد: به هیچ وجه بانک‌ها مانع و سدی در برابر توسعه اقتصادی و تولید محسوب نمی‌شوند بلکه سالانه با پرداخت منابع بانکی متعدد حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها را در این مورد انجام می‌دهند.
رئیس کمیسیون بانک‌های استان اردبیل گفت: در سالجاری نیز بانک‌های عامل مصمم هستند تا با کمترین بروکراسی اداری و موانع احتمالی به تقویت جبهه تولید، اشتغال و کارآفرینی کمک کنند که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر حوزه‌ها پرداخت تسهیلات و توزیع منابع با کمترین نرخ سود انجام خواهد شد.
رجبی افزود: ما در بسیاری از موارد منافع استان را بر منافع بانک و حتی بخشنامه‌های ملی ترجیح دادیم و سعی کردیم در استان اردبیل شرایطی را با توجه به محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها به وجود آوریم تا صاحبان تولید و کارآفرینان مورد حمایت جدی قرار گیرند.
اصلاح قوانین پیچیده چک در سامانه صیادرئیس کمیسیون بانک‌های استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از اول امسال و در قالب سامانه صیاد که بانک مرکزی راه‌اندازی کرده، صدور و وصول چک در قالب این سامانه و با ثبت اطلاعات انجام می‌شود و خارج از این قاعده هیچ چکی شرایط قانونی و صحیح نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: هر چند به دلیل پیچیدگی کار در حال حاضر مراحل ثبت و تأیید چک و ارائه خدمات نوین در شعب بانک‌ها انجام می‌شود ولی به مرور صاحبان چک باید با مراجعه به سامانه درگاه پرداخت بانک مرکزی استعلام لازم را با ثبت کد ۱۶ رقمی چک انجام داده و مشخصات چک را به صورت کامل در این سامانه به ثبت برسانند.
رجبی این کار را برای صادرکننده و دریافت‌کننده چک الزام‌آور توصیف کرد و ادامه داد: چکی که در این سامانه به ثبت نرسد، هیچ ارزشی ندارد و با استعلام و تأیید چک امکان وصول آن در موعد مقرر فراهم می‌آید که البته بانک‌ها هیچ تضمینی را برای خالی یا پر بودن حساب افراد در قالب این سامانه ارائه نمی‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در صورت برگشت اولین چک صاحب آن دیگر امکان صدور چک جدید را نخواهد داشت و بانک از افتتاح حساب و یا ارائه کارت بانکی و سایر تسهیلات چنین افرادی را منع کرده و محروم می‌کند.
دارندگان چک قدیمی تا پایان آخرین برگه چک خود می‌توانند از آن استفاده کنندرجبی اضافه کرد: دارندگان چک قدیمی تا پایان آخرین برگه چک خود می‌توانند از آن استفاده کنند اما به محض اتمام برگ‌های چک برای دریافت دسته چک جدید با زمینه بنفش می‌توانند به شعب بانک خود مراجعه و چک جدید را با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد دریافت کنند.
رئیس کمیسیون بانک‌های استان اردبیل از صاحبان چک خواست تا با نصب اپلیکیشن همراه بانک در گوشی خود، خودشان ثبت چک و اطلاعات آن را انجام دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

انتهای پیام/

منبع